III. Jsou Hermiona a Ron dobrým párem, nebo na sebe jednoduše zbyli?

4. března 2012 v 0:08 | Alis |  Téma z HP světa
Nejspíš se tímhle tématem schyluje k velké (snad jen slovní) bitvě. Možná mi někteří z vás budou vyčítat, že mám víc prostoru apod. No, nejspíš to tak bude. Ale jsem si zároveň jistá, že se mezi vámi nenajde jediný člověk, který změnil o 180° svůj názor díky mému článku… Ale myslím, že tentokrát bude diskuze nejpestřejší.

________________________________________________________________________________________________________________

Nijak zvlášť si nepamatuju, kdy poprvé jsem si všimla, že přátelství Rona a Hermiony není… tak úplně standardní. Ale ve chvíli, kdy si dvanáctileté děti po šťastném shledání podaly ruku, jsem si i jako tehdy ještě "docela" neznalá milostných vztahů řekla, že ti dvou jsou do sebe asi "celý udělaní" (no, pochopte, začala se mnou mlátit moje ve všech ohledech mírumilovná puberta). A pak přišly komplikace jako Krum, Levandule,… Ale tak nějak jsem předpokládala, že to dobře dopadne. A pro mě dopadlo.

Ono je těžké hledat na jejich vztahu nějaké trhliny, když je tam já sama vlastně nevidím. Můžu se tak akorát inspirovat tím, nač si většina čtenářů fanu stěžuje. A pokusit se tyhle jejich (potažmo vaše) argumenty nějak vyvracet a zároveň ukázat, proč se mi nezdají jako Nepřekonatelné překážky.

Prvním z těch argumentů je ten, že ti dva prostě vždycky byli příteli, a tak by to mělo zůstat. Tenhle důvod mi připadá naprosto nejslabší. Pravda je, že se málokdy stane, aby se do sebe dva přátelé, kteří se znají prakticky odjakživa, zamilovali. Jenomže když se něco takového poštěstí, je to, jak říká taťkova kamarádka, veliké požehnání. Obvykle nejsou takoví lidé schopni se spojit na celý život, protože se znají až příliš a neumějí si představit, že by měli tolerovat chyby toho druhého. Ale když se povede tohle překonat, pak mají velmi harmonický a pevný vztah, protože je nečekají žádná nepříjemná tajemství. Že je to nuda? Copak vy se nudíte se svými nejlepšími přáteli?

Ti dva se k sobě absolutně nehodí. Prý je Hermiona chytrá a Ron je idiot. Tak tady nebudu nesouhlasit, tady budu přímo ječet a křičet. Ron rozhodně není idiot! Začnu tím nejstupidnějším příkladem, ale… hraje šachy! Obdivuju lidi, co je umí hrát a ještě v nich vítězí. Chci několik příkladů, kdy se choval jako naprostý idiot… Pojďte. Já vám je budu vyvracet! Samozřejmě pouze tehdy, když s nimi nebudu souhlasit. Dle mého to byl prostě obyčejný šťastný kluk, co si nikdy s ničím moc nelámal hlavu. Měl krásné dětství, milující rodinu, a tak pro něj bylo velkým neštěstím, když se jeho nejlepší kamarád stal zničehonic účastníkem Turnaje tří kouzelníků. A ruku na srdce - kdo z vás by si nemyslel, že Harry pravidla nějak obešel? Ron měl alespoň natolik upřímnosti a bezelstnosti, aby to narovinu řekl.

Byl ze všech tří postav neobyčejnější. To se mi moc líbilo. Byl to průměrný student, průměrně oblíbený,… Kdo nemá rád MS, tak by v tomhle případě měl juchat. Ale hlupák rozhodně nebyl. A OPAKUJI, že při každém oponování se za něj hodlám rvát.

Ale zpět k němu a Hermi. Protiklady se jednoduše přitahují. Samozřejmě že ne všem. To by se spíš pozabíjely. Jenže roky přátelství Rona a Hermiony dokazují, že nejsou protikladní natolik, aby si chtěli poslat Smrtící kletbu do zad. Umí spolu vycházet a zároveň jsou jiní. Kdyby měli každý někoho, kdo je přesně jako oni, zbláznili by se z toho…

Ron se nasekal tolika blbostí, že si Hermionu nezasloužil. Ale no tak… Kdo hlouposti nedělá?! Například Levandule? No, Ron je jenom chlap. Další důkaz toho, že je vlastně obyčejný. A v obyčejnosti já vidím nesmírnou krásu. Hermiona "měla" Kruma, Ron se cítil zhrzen. Navíc, pokud zajdeme hlouběji než JKR, tak je hrozně složité dát všanc tak dlouhé a fungující přátelství. To vím i z vlastní zkušenosti. Když je někdo v podstatě váš nejbližší přítel, máte ho rádi, stal se vlastně členem vaší rodiny, bojíte se, že byste tohle všechno mohli ztratit. A zvlášť když jsou kolem vás lidé, kteří se v mládí scházejí a zase rozcházejí, často spolu potom ani nepromluví. Kolika lidem vydrží vztah od 15 let? Já asi nejsem natolik statečná jako R+H, protože já bych asi něco takového neriskovala…

Myslím si, že Hermiona svým způsobem prahla po tom někoho učit, někomu předávat své znalosti a vědomosti. A Ron byl tak nějak zvědavý a poslouchal ji. Ačkoliv mu zpočátku připadala otravná. Co se škárlivá, to se rádo mívá. A přestože Hermiona není křehotinka, pořád patří ke křehkému pohlaví a Ron prokázal, že ji dokáže ochránit. Hermionino ženství dokazuje i fakt, jak moc trpěla, když ji a Harryho Ron v posledním díle opustil. To vlastně taktéž podrývá jeden z argumentů anti (teď přemýšlím, jakou zkratku tenhle pár má?! Nevím to, tudíž si ji vymyslím)… antiromionů. A to, že by si Hermi zasloužila někoho lepšího. Ale ona přece ani na moment nikoho lepšího nechtěla! Z těch dvou byla, troufám si tvrdit, ta zamilovanější. I proto jsem k článku vybrala tuhle fotografii. Našla jsem umělečtější, barvitější, ale tahle zdánlivě obyčejná ukazuje, jak zamilovaná a oddaná Hermiona byla. To je něco, co jako poloviční feministka a pesimistka na lásku právě neschvaluji, ale přes své antipatie to umím rozpoznat a respektovat.

A pokud vám všechny tyhle argumenty připadají chabé, mám pro vás poslední. I když budete tvrdit, že je to všechno výplodem Rowlyny fantazie, tak prostě platí, že ti dva se měli rádi, že jejich hluboké a oddané přátelství přerostlo v upřímnou lásku, která všechny vaše nespokojené výtky prostě překonala. Je to krásně a nelacině romantické. Konec, tečka. Smiřte se!


POZNÁMKA: Musím přiznat, že po hlubokomyslném tématu s Brumbálem se mi tohle téma psalo nějak ztuha… Zkrátka mám pocit, že je na mě příliš "romantické". Na něco takového musím mít náladu. Čekala jsem na ni skoro týden a nedostavila se. Takže spíš spoléhám na to, že se víc zapojím do diskuze, jakmile "nadhodíte" nějaká témata vy.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Janča Janča | 4. března 2012 v 0:29 | Reagovat

Tak jsem to vydržela a nešla spát :) chci také jednou chytit první komentář. Na začátek: je pravda, že po Snapeovi a Brumbálovi je tohle téma takové dost odlehčenější, ale to je fuk =)
Mně osobně se už zhruba od čtvrtého/pátého dílu zdálo, že to jinak dopadnout nemůže, že prostě budou spolu. Levandule mě ani z míry nevyvedla, prostě bylo jasné, že to nějak dopadne a zase se usmíří s Hermionou. Podle mě je upřímné přátelství dobrý základ k lásce. Je teda risk, dávat všanc své přátelství, ale oni to zvládli. myslím, že se k sobě i hodí. Jen... Ron prokázal, že má odvahu, že dokáže bojovat, i když třeba není tak úžasný a výrazný jako Harry či jiní kouzelníci, ale... dá se říci, že je chvílemi takový až moc obyčejný pro Hermionu. Neříkám, že to není fajn kouzelník, ale oproti výrazný postavám okolo něj je trošku bezvýrazný. Vždycky mi připadalo, že Harry je prostě Harry, Hermiona je "ta chytrá" a Ron je tam za kouzelnickou společnost a za jakéhosi obyčejného kamaráda, jestli víte, jak o myslím. Možná ale, že Hermionu právě taková "obyčejnost" lákala. Líbila se jí velká a ztřeštěná rodina i to, že Ron nic moc neřeší a že je takový "jednoduchý." Což ale myslím výhradně v dobrém slova smyslu! :)

Abych to nějak uzavřela, podle mě jsou dobrý pár. prostě taková láska odjakživa. Navíc se dobře doplňují. Vždycky směřovali k tomu být spolu, jsem az to ráda :)

A teď konečně dobrou +zííív+ :D

2 ClaireM ClaireM | 4. března 2012 v 0:47 | Reagovat

Páni, Alis, dlouho jsem tu nebyla, a tak teď koukám, kolik toho tu přibylo. Téma týdne, to je bomba, moc se mi tahle rubrika líbí. A jsem ráda, že jsem přišla zrovna ve chvíli, kdy se začalo řešit téma Ron a Hermiona - tomuhle páru prostě fandím. Jasně, občas si přečtu fanfiction, ve které Hermi skončí s někým jiným, ale většinou jsou to možnosti, které jsou - a tímhle se nechci nikoho dotknout - v tom pravém rowlingovském světě naprosto nereálné a nemožné. Můžu říct, že jsem četla spoustu dobré a kvalitní fanfiction, ale - a z tohle se zase omlouvám - rowlingovský hp svět je pro mě něco, čemu se prostě nic nevyrovná, a tak schvaluju i většinu párů, paní Rowlingovou vytvořených. Zrovna Ron s Hermionou jsou pro sebe ti praví, to je vidět skoro od začátku... Jasně, často se hádali a Ron se k ní místy choval jako citový pařez, ale tohle zrovna platí například i pro Jamesovo chování k Lily a ještě jsem nikde nečetla, že by se zrovna J + L k sobě kvůli tomuhle nehodili. A souhlasím s tebou v tom, že Ron rozhodně nebyl idiot - jasně, byl tak trochu tele, hlavně v těch dílech, kdy si procházel pubertou, ale myslím, že v sedmičce z toho docela vyrostl. Pro děj byl taky hodně důležitý, Harry by bez něj spoustu věcí nezvládl - ano, Hermiona byla mozek tria, ale Ron byl stratég (jak vyplývá i z toho, že hraje šachy) a hlavně to byl ten nejvěrnější přítel, jakýho si ti dva mohli přát. A že byl občas trošku žárlivej a zádumčivej? Není divu - nejlepší kamarád =hrdina kouzelnického světa, Hermiona =téměř génius - kterej normální a obyčejnej člověk by si mezi nima nepřipadal někdy tak trochu méněcennej? Zase budu opakovat něco, co už jsi napsala ty, Alis, ale Ron je pro mě neobyčejná postava, a to právě díky své "obyčejnosti".

3 Keiko.kei Keiko.kei | 4. března 2012 v 1:11 | Reagovat

Rona i Hermionu mám hrozně ráda, na rozdíl od Harryho. Musím říct, že jako pár mi vůbec nevadí, ale nijak mě ani nenadchli. Chápu však, že se do sebe kamarádi zamilují, přijde mi to normální. Alespoň moje vztahy byly většinou napřed přátelské... Řekla bych, že je to i tím, že Hermiona je spíš uzavřená a ne zrovna snadno si dělá nové přátele (viz první ročník). Jak už bylo řečeno, Ron pro mě nikdy nebyl ten hloupý ňouma, obdivovala jsem nejen to, jak válí v šachách (člověk vždy obdivuje, to čemu nerozumí :-D ). Pro mě byl prostě přirozený, otevřený, bylo mu jedno, co si o něm kdo pomyslí. Prostě dával najevo co cítí, nikdy se neschovával za žádnou masku.
No, takže jsem se dostala k tomu, že Ron i Hermiona jsou skvělí, že naprosto chápu, že se do sebe zamilovali, přesto mi mezi nimi chybí nějaké ty jiskřičky.
Mně by se Hermiona líbila s Fredem nebo Georgem. Líbilo se mi jak jako jediná měla odvahu jim jít nadat za ty jejich vynálezy, jak se hašteřili...

4 Evička Evička | 4. března 2012 v 7:28 | Reagovat

Já to nejdřív vezmu z trochu jiné strany. Jak vůbec Rowlingovou napadlo dát je dohromady? Já jsem si to vymyslela takhle - ona chtěla, aby mezi nimi nakonec vznikly příbuzenstké vztahy. Ovšem tím, že Hermiona i Harry jsou jedináčci se to truchu zkomplikovalo. Kdyby si Harry vzal Hermionu, tak není způsob jakým by se s nimi mohl Ron "zpříbuznět". U Weasleyových máme jednu Ginny, tak jí spárujeme s Harrym. A zbývají nám Hermiona a Ron. (Jasně, Hermiona by si mohla vzít jiného Weasleyho, je jich tam celá hromada, ale aby jsme zůstali v triu, tak si vezme Rona). Hloupá teorie, já vím, ale mě se vždycky líbila. Může to podle ní vypadat, že ti dva na sebe jenom zbyli, ale není tomu tak.
Přichází část, ve které už budu víceméně opakovak již napsané - Ron je sice trochu pařez, ale podle mě má taky dobrej smysl pro humor. A v životě je přece důležité se smát. Že není nejchytřijší? Kdyby se lidé brali kvůli inteligenci, tak by náš rod už dávno vyhynul. A on skutečně není TAK hlupý, což mě dostává zpět k šachům. Vzhledem k tomu, že jsem v nich nikdy nevyhrála, a nejdou mi, považuju za umění, když je někdo umí :) Na Wesleyových miluju jejich velkou rodiny a tu pohodu, kterou dokážou šířit. Možná se i Hermioně taková veliká rodina zalíbila.
Ještě jednou k té chytrosit, možná, že Hermin skutečně potřebovala někoho, řekněme, vést. Myslím v té školní sféře. Ano, občas jí to štvalo, ale nevykládejte mi, že jí to taky netěšilo, že jí někdo potřebuje. Románky s Krumem a Levandulí určitě hodně rozdmýchaly ten nejistý plamínek, který se mezi nimi začal tvořit. No a sedmý díl a Ronův odchod - to už bylo jasné. Vlastně už pár kapitol před tím. Když přišli na Grim.náměstí, ráno Harry sešel dolů a byla tam věta ve smyslu - Ron měl asi ořed spaním záchvat galantnosti a proto byla Hermionina siliueta víš, než Ronova, protože Hermiona ležela na poolštářích. A pak si ještě Harry všiml, že se před spaním asi držely za ruce.
Každopádně si myslím, že spolu žili šťastně až do smrti :D :D

5 Georgiana Georgiana | 4. března 2012 v 10:14 | Reagovat

Dříve, než začnu psát, připojím se k všeobecnému názoru, že tohle téma se píše jednoduše blbě (jak si tahle pitomá slova užívám, když jsem mimo "správnou společnost...). Pro mě nejenom proto, že je to po těch vážných tématech velká změna (taky nemám náladu na romantiku, ale počkat, mám na to náladu vůbec někdy? Ne, to mám ještě dnes náladu o.k.), ale také proto, že se můj názor bude tentokrát lišit (a je pravdou, že článek, ač napsaný brilantně - TT je Tvůj nápad, takže máš úplné právo psát takový... elaborát - obdivuju Tě, že na to téma vždycky napíšeš něco s takovou dééélkou - já bych to nesvedla - můj názor nezměnil).
Ach jo. Je to jednoduché. Mě k sobě prostě nesedí. Pokud se protiklady přitahují, pro mé vlastní dobro doufám, že jsem výjimka, jelikož představa mého opaku jen z 50% je pro mě strašná. Absolutely. Jenom, kdyby byl nadšenec do sportu, vracel se zpocený a dával všechny věci, tam, kam on chce, pokud možno tomu ještě říkal úklid, tak já bych byla na infarkt. Opravdu.
Čili, možná to bylo v HP-čku pojato, že protiklady se přitahují, ale... Merlina! Vždyť mimo to, že by si neposlali tu Avadu do zad byli úplně odlišní. Nevím, jak by se dokázali sžít, natožpak s rodinou - Ron si podle mě představoval Herm jako budoucí klon paní Weaslyové (a nebudeme si nalhávat, tak to prostě je) ale pro ní bylo všechno důležité tak z poloviny. Měla to tak už ve škole - studium a přátelé, obojí důležité. Nakonec se podle epilogu nějak shodli a taky nějak ne (dojdu k tomu, možná), myslím však, že pro Miu byly dvě děti akorát a víc by nechtěla. Byli opravdu naprosto opační - on nadšenec do sportu, (jo, říkám to tak) hňup, bordelář a upřímně, lajdák, ona někdy až moc pedantská, génius a se sportem nebyla kamarádka až na tu facku, co jí vrazila Malfoyovi. Opravdu, ti dva spolu neměli o čem mluvit. Alespoň nějaké zájmy by museli mít stejné a to tihle dva neměli. I ten názor na výchovu dětí museli mít úplně opačný. Někdy se divím, že spolu vydrželi jen jako ti přátelé.
A teď k tomu vedení. Podívejte se na epilog. Bude se to zdát strašně hloupá a infantilní poznámka s tím, že takhle je to vždycky, ale Mie se Ron prakticky posmívá za zády kvůli tomu kouzlu. Já ručím za to, že Mia ve svém normálním rozpoložení by na to přišla. Ale ono né, Pottík a Ron se potřebovali zasmát tak hurá na Hermionin účet (co se týče Harry/Ginny, ti mi moc nevadí, i když bych je taky nasekala trochu jinak, možná v tom pomáhá fakt, že mi ani jeden není sympatický). Zkrátka se mi zdá, že spolu tihle dva nemohli vydržet v klidu žít a o něčem mluvit víc jak jeden rok (jediné, o čem bych mohla mluvit s Ronem já, by byly šachy a konec). Navíc už vidím ty hádky mezi Ronem a Miou kvůli úklidu  a ještě spoustě dalších věcí. Tohle je podle mě prostě špatný pár, ende šlůs, je mi líto, ale opravdu nemůžu jinak.
Vždycky jsem si Hermionu na konci představovala s jedním s dvojčat (že je to to samé? Není! Oba byli chytří, měli myslím, přesně ten typ nátury, se kterým by Mia vycházela... ale to jindy) anebo (to hlavně později a teď se mi to zdá až nejlepší) s Nevillem. A teď jsme úplně vedle. Myslím, že je to to poslední, co by někoho napadlo, ale mě se to líbí. Sedí mi k sobě mnohem víc. Anebo taky úplně s někým jiným. Jenom ten Ron se mi nikdy nelíbil, no.
Opravdu se to špatně psalo, příště zase něco vážnějšího, jo?:D

6 Lachim Lachim | 4. března 2012 v 10:24 | Reagovat

Ron a Hermiona si zbyli jen ve smyslu literárním. Pokud je chtěla autorka dostat do jedné rodiny a zároveň nestrkat do příběhu nějakým kotrmelcem dalšího z Weasleyů, tak si byli souzeni. Po stránce vývoje příběhu je jejich vztah naprosto přirozený. Naopak u některých FF je vtah Snape + Hermiona navázán velmi nelogicky a násilně.

7 Georgiana Georgiana | 4. března 2012 v 10:54 | Reagovat

Snamionky. Obě postavy mám ráda, ale to co s tím některé autorky (americké!) dělají, způsobuje, že lezu po zdi anebo ještě něco horšího... Nemám ráda OOC, tak proto. Ten vývoj taky často nestojí ani za ohmatané vydání Stařec a moře (jak já tu knihu nesnáším). Vždycky několik minut zírám na obrazovku a uvažuju... číst, nečíst...

8 Janča Janča | 4. března 2012 v 11:37 | Reagovat

Ehm...ne, že bych ti chtěla nějak radit =D ale pokud jde o mě, já bych příště brala nějaké téma týkající se Pobertů =) Ale to jen poznámka na okraj...

9 Katherine Katherine | Web | 4. března 2012 v 11:54 | Reagovat

Dneska jsem si počkala, jelikož mi bylo jasné, že na takové téma budu potřebovat mnoho energie, ergo jsem se na to raději vyspala. Nepíše se mi to lehce, myslím, že z mého příspěvku zazní mírný vztahový skepticismus. Vy romantické duše, nemějte mi to, prosím, za zlé. Žijeme v době, kdy 50% manželství končí rozvodem a kdo ví kolik procent se to spolu snaží zuby nehty vydržet "jen kvůli dětem". Řekla bych, že je má skepse celkem i pochopitelná. K Ronovi a Hermioně - podívejte, já si prostě nemyslím, že by se protiklady přitahovaly. Jak psala Georgiana, taky jsem si zkusila představit svůj opak. Fuj. Ruku na srdce, představte si ho. Děsivá představa, že? Ne, já bych s nikým takovým žít nedokázala. Ač velmi tolerantní člověk, s úplným protikladem bych měla dokonce problém vydržet déle v jedné místnosti. Uznávám, Ron asi nebyl úplný blbec, ale taky nedosahoval Hermioniny inteligence. Věc první: Jsem přesvědčená o tom, že Hermiona by chtěla po Bradavicích ještě studovat. A zároveň je mi relativně jasné, že Rona by do nějaké školy už nedotáhli ani párem volů. Co by dělal? Seděl doma, čekal až se Hermiona vrátí? Ron pochází z velké rodiny a řekla bych, že by sám chtěl hodně dětí. No, možná ne tolik, jako bylo Weasleyů (ono pro mě je hodně více než dvě :D ), ale i tak. Koukám, že ho Hermiona nakonec udolala, když skončili se dvěma dětma. Ale myslím, že ona si svůj život představovala jinak, než běhat okolo plotny, utírat ucintané brady a vařit manžílkovi. Je mi jasné, že válka musela změnit jejich hodnotový žebříček a že by z Hermiony už nemohla být typická přes mrtvoly jdoucí kariéristka, v takovém případě se člověk spokojí s tím, že bude v životě šťastný, ale jsem pevně přesvědčena o tom, že alespoň nějaké to vyšší vzdělání a slušná práce je něco, co k životu potřebovala. Hermiona má tendenci stále se vzdělávat, zlepšovat. Ron? Ten by se spokojil s nějakou prací pro KKK, pokud by v nich tedy George po Fredově smrti chtěl pokračovat.
Další věc: Ron, jako typický kluk, má podle mě tendenci přestavovat si svou ženu jako svou matku. Neumím si ho úplně představit, jak si sám vaří, pere, žehlí,..., prostě ten typ, který na tohle potřebuje ženu. Ovšem to by si měl hledat ženu podobnou své matce, milou, dobrosrdečnou, které především nebude vadit obětovat svůj život tzv. ženskému údělu (v této části mi vyskočily osypky). Takovou Levanduli (bože, jak mně ta holka lezla krkem).  Já vám nevím. Pro mě byl Ron vždycky tak trochu hulvát. Jak nad tím tak přemýšlím, nebyl Ron Čech?? :D Ehm, to nechme stranou. Připadá mi, že by si Hermiony málo všímal jako krásné, schopné a inteligentní ženy, bral by ji spíš jako maminu, co mu navaří, uklidí, porodí a utře ucintanou bradu jemu i jejich dětem (ano, Ronův styl stolování, další skvělá věc). Jak se tak poslouchám, začínám na chudáka Rona být zlá. Není to tím, že bych ho neměla ráda, on mi vskutku nevadí (beru ho jako toho obyčejného, jak bylo řečeno výše), jen z tohoto srovnání mi vychází špatně. Protiklady se podle mě prostě přitahovat nemůžou. Ne, pokud jsou protikladné ve velké míře. Znám ze svého okolí jediný vztah, který je jich plný. Ona chytrá, hezká, s budoucností, on hloupý (nejsem zlá, to je realita), nepříliš pohledný dělník, co ji stále někde podvádí. Jsem přesvědčená (tedy nejen já), že to skončí katastrofou (ačkoli už ji jednou zvládnul přizabít, co by se mu ještě mohlo povést?). Prostě připadá mi, že pokud chce žena být vedle muže, který v některých věcech nedosahuje jejích kvalit, musí se "umenšovat", aby nepoškodila jeho ego. A to Hermioně prostě nepřeju. Teď si říkám, že můj příspěvek vyznívá hrozně, tak jen na mou obranu: mám ráda muže a nejsem žádná vyhrocená feministka! :D (Ačkoli jsem feministkám z 20. století velmi vděčná za to, kde jsme :-) ). No, abych zakončila svůj nechutně dlouhý komentář, který stejně nikdo nedočte do konce: i kdybych tedy pominula všechny rozdíly, Ron s Hermionou byli přátelé. A to je pro mě problém. Jistě, proč si něco nezačít s kamarádem odvedle, se kterým občas někam zajdete. Ale minimálně já bych měla problém začít si s jedním ze dvou mých nejbližších přátel. Právě proto, že přátelství něco vydrží. Jakmile do toho začnete motat lásku, jsme u té 50% šance, že to krachne a najednou nemáte nic. Ani muže, ani věrného přítele. Proto můj verdikt: Ron a Hermiona dohromady pro mě prostě NE. Rowlingové se to sice hodilo, ale v reálném životě bych si je nedokázala představit.

10 Claire Claire | 4. března 2012 v 12:52 | Reagovat

Já jsem tvůj komentář dočetla až do konec Katherine. Za odměnu teď nemusím nic psát, komplet všechno jsi řekla za mne, já se jen podepisuji. Snad jen s tím vybyli na sebe - jednak z rozhodnutí Rowly, a pak zase z rozhodnutí Rowly, že nevytvořila větší konkurenční trh, tak aby "noví" jedinci byly v případných vztazích uvěřitelní. Prostě tam chyběla širší nabídka.
A protiklady se přitahují - ale ano, jistě, může být, ale jen jako krátkodobá "rychlovka", rozhodně to není na delší soužití. Každý z nás, jak si tu tak pěkně vypisuje, by určitě našel ve svém okolí odstrašující příklad ( a možná ne jen jeden). Nerozhodovat se pod tlakem biologických hodin, nátlakem laskavého okolí, které pro vás přece chce jen to nejlepší, zvýšené hladiny hormonů atd., vyhnout se pocitu vlastního selhání nebo neschopnosti začlenit se do davu (míněno tak, že všechny ženy srovnatelného věku už jsou dávno vdané nebo mají alespoň stálého partnera - jen ty jsi ta nemožná, co pořád nikoho nemá). Pokud tohle dokážete ustát, tak si zaručeně nevyberete svůj protiklad, někoho, kde i sami cítíte, že to není ono , jen proto, že byl při ruce, nebo že to od vás všichni očekávají.
A obloukem od psychologické exkurze zpět k Ronovi a Hermioně - od těch to vlastně taky všichni očekávali, nebo si to nemyslíte?
Tak jsem nakonec přece jen napsala něco navíc. Shrnu to - já vnímám pár Hermiona a Ron jako nepřirozený a vynucený a rozhodně nejsem schopna akceptovat verzi servírovanou v kapitole 17 years later. Tak, to je vše, rozhodně v tuto chvíli, ale třeba mne ještě něčí příspěvek ponoukne. :-D

11 Alis Alis | Web | 4. března 2012 v 13:12 | Reagovat

Já nevím, jestli někteří z vás nevidí něco, co v HP nebylo?! Ron a Hermiona přece nebyli 100% opaky. Například v oblasti sportu. Hermiona přece byla prokazatelně fanynka. Nejenže chodila na zápasy (to byla asi tak trochu povinnost), ale byla na tréninku a měla dva kamarády, kteří měli famfrpál rádi. Já např. fotbal moc nemusím. Mám mnohem radši fanynkovsky hokej. Ale brácha je velkej fotbalista, a tak mi od mala nedělalo problém se na zápasy dívat a občas si o tom něco vyslechnout. A nevšimla jsem si, že by Ron kdy nemluvil před Hermi o ničem jiném než o famfrpálu nebo jiném sportu. Nakonec Hermi se vydala i na mistrovství. Nebyla podle mě antisportovní. Někdy stačí být pasivní sportovec. ;-)
A kde jste přišli na to, že byl Ron nějaký trol? Vždyť např. pokračoval v Lektvarech na OVCE. Měl stejnou známku jako Harry. Nepamatuju si, že by někdy v knize bylo napsáno, že by se nějak výrazně špatně učil. A argument, že na některé věci, které se týkaly hlavní zápletky, a zjistil je Ron, byly jen do počtu. Že prostě chtěla Rowla nějak srovnat podíly celého tria? Uvědomujete si, že takhle se na to nedá dívat?! To je jako byste řekli, že Rowla prostě jenom dělala, že je Hermiona chytrá, ale všechno to byla náhoda. I když má člověk na nějakou postavu negativnější názor (já třeba hodně dlouho nemusela Ginny, ale teď mi už nevadí), neměl by popírat její zásluhy a rysy a vysvětlovat si je jako náhodu, po svém!
A co se týká počtu dětí. Vzpomeňte si na medailon! Když ho Ron ničil, tak ho upozorňoval na jeho nejhlubší obavy. A jednou z nich byl i fakt, že nebyl dost milován matkou. Neříkám, že neměl svou rodinu rád, ale mám 2 kamarádky, které jsou z 5 a 6 sourozenců a každá z nich chce jedno, maximálně 2 děti. Protože vidí tak velkou rodinu spíš jako slabost, že nikdo z dětí toho moc nemá, každé se jenom tak nějak "ošidí". Jsou to milované děti a milují své sourozence, ale hodlají si to zařídit jinak. Hermi vždycky obdivovala rodinu Weasleyových, takže si myslím, že možná spíš ona jako jedináček toužila po víc dětech. Přijde mi to logičtější... Ale tohle už je spekulace, ke které využívám okolní kamarády z velkých rodin nebo jedináčky. Tak daleko Rowla nezašla.

12 Keiko.kei Keiko.kei | 4. března 2012 v 13:16 | Reagovat

Jak píšete, že byli přátelé a neměli do toho plést lásku... S tím nesouhlasím, ono totiž není přátelství jako přátelství. U nich dvou mi to nikdy nepřišlo jen jako čisté přátelství. Vždycky tam něco bylo, jen neměli odvahu to říct nahlas a když máte někoho rádi, chcete mu být nablízku aspoň jako přátelé. Bylo to prostě nouzové řešení a stále tam byla ta naděje, že s toho bude něco víc. Přátelský vztah byl mezi Hermionou a Harrym, dokázali se bavit i o svých románcích s Viktorem, Cho. Mluvila snad někdo podobně s Ronem? Co se snažím říct, je, že naprosto chápu, že se do sebe zamilovali, že to chtěli zkusit. Na druhou stranu už ale nevěřím, že by spolu vydrželi a vše dopadlo jak v epilogu. A když už jsem u epilogu, nemyslím si, že z něj plyne, že Hermiona skončila jak matka v domácnosti. Epilog je o 19 let později, její děti nejsou tak staré, klidně mohla vystudovat, pracovat...

13 Georgiana Georgiana | 4. března 2012 v 13:42 | Reagovat

Těší mě, že v tom skepticismu nejsem sama. Už jsem se bála, že tu budu jako jediný odpůrce na pranýři :D
Oni byli protiklady. Skoro úplné. A dodatek, pokud se do někoho zamilujete v 17, ručím za to, že dalších 17 let to opravdu vydržet nemusí a prakticky ani nemůže (já za svou "bláznivou lásku" považuju ten můj 18-ti letý úlet a jak to dopadlo - špatně, přátelé).
Catherine, pod to tvé se klidně podepíšu taky a ráda.
Ron nikdy neuklízel, Hermiona byla pedantský typ. To hovoří za vše. Tohle je prostě charakterový rys. Neříkám (ani jednou jsem to neřekla, suše jsem konstatovala, že je Ron hňup a to je) že je hlupák, pouze, že je lajdák, což je něco, co by Hermiona nesnesla.
A známe to, jak to dopadá, když je jeden z páru víc ambiciózní. Můžu vzít sebe (ale já jsem úplně jiný typ tohoto problému, neodešla jsem, rozešli jsme se a já jedu po vlastním - takže radši ne) a tři známé, které odešly ze školy (jedna dokonce ze střední), protože manžel se bál, že by ho zastínily. Jsou prostě ješitní. Pořádně. A přiznejme si, Ron ambiciózní nebyl. Takže Mia měla asi s ambicemi (myslím, že jsem to psala já, možná někdo jiný, ale ona to měla zkrátka 50 na 50 škola x kamarádi takže potom práce, studium x rodina) celkem utrum. Ron možná (ano, je to tak, někdy) nechtěl víc jak dvě děti (a kdyby chtěl, Mie by se to nelíbilo), ale nedokážu si představit, že by bral Hermioninu kariéru jako něco normálního. Spíš si představoval, že navaří, vypere a utře bradu jemu i ostatním (každý kluk si svou ženu představuje alespoň trochu po vzoru své matky - "Máma to vařila líp" - neznáte?). Což rozhodně nebyl předpoklad pro harmonické manželství. Pokud spolu vydrželi až do toho epilogu (úáá) tak to bylo "musíme-zůstat-spolu-kvůli-dětem". Jinak si to nedovedu představit.
Zase melu, ach jo... :D

14 Katherine Katherine | Web | 4. března 2012 v 13:44 | Reagovat

Claire, jsem ráda, že někdo souhlasí a nepovažuje můj názor za děsivě skeptický :D
Alis, já jsem třeba jedináček a sama, pokud budu mít děti, vidím dvě jako maximum, ale pravděpodobnější je jedno. A zase člověk, který vyrostl mezi mnoha sourozenci (a rodiče to zvládali), může vidět výhody velké rodiny. Ovšem taky to může být tak, jak píšeš ty, že by Ron raději méně dětí, jelikož jejich rodina měla problémy vyjít finančně při tolika dětech (z hlediska lásky podle mě tolik strádat nemusel, Molly je zvládla milovat všechny). Ale to jsou všechno jen dohady, s jistotou to nikdo neurčíme :-) A ještě k tomu, že by Hermiona byla alespoň pasivní fanynka sportu - já z ní ten pocit nemám. Řekla bych, že na tréninky (ačkoli myslím, že byla tak na jednom) a zápasy chodila čistě kvůli Harrymu a Ronovi. Podle mě ji famfrpál moc nebral :-) Páni, to je ale dneska dohadů, JKR nám nechala teda spoustu otevřených věcí :D
Keiko: Možná, že nebyli až tak velcí přátelé (je pravda, že s Harrym si Hermiona víc přátelsky popovídala), na tohle "nepletení lásky do přátelství" jsem se dívala spíše z mého úhlu pohledu, mně by to připadalo riskantní. Ale i kdyby to zkusili, fungovat to podle mě nemohlo, právě proto, že byli tak jiní. Že děti neměli hned a tak mohla tu školu stihnout, to je pravda. Ovšem pořád tam měla své "velké dítě", Rona. Já si ho prostě neumím představit jako samostatného chlapa, který se o sebe umí sám postarat. Takže ho vidím, jak posedává u maminky, zatímco Herm studuje, naplňuje se pocity, že pro ni není tak důležitý, když je raději ve škole než s ním a postupně se "naplní" až do té míry, že to jednou bouchne. Ale to už zase vycházím spíše z životních zkušeností (naštěstí ne vlastních) a mohlo to být jinak. To stále připouštím. Ale stejně myslím, že by jí to Ron časem vyčetl. A umím si živě představit, jaká hádka by se pak strhla a rozešli by se. Já si prostě neumím představit situaci, že by spolu až do toho epilogu vydrželi. Chtělo by to hodně vzájemné tolerance, ale myslím, že z Hermioniny strany by bylo třeba taky velké sebeobětování.

15 Katherine Katherine | Web | 4. března 2012 v 13:52 | Reagovat

Georgiano, právě ty ambice tam taky vidím jako největší problém (a úplně živě vidím ty scény, které by vznikaly). Jsou samozřejmě i muži, kteří mají vedle sebe stejně úspěšnou či úspěšnější partnerku, ale Rona si při tom nějak neumím představit. A přísahám, jestli budu mít někdy syna, vychovám ho jako samostatnou bytost, která nebude čekat, až žena navaří, uklidí a vypere!! :D

16 Georgiana Georgiana | 4. března 2012 v 13:59 | Reagovat

Katherine, já si taky nemyslím, že je to skeptické, já to akorát přejmenovala na realistické :D A jsem ze dvou dětí a jedno mi bohatě, bohatě stačí. Moc takových samostatných a schopných to unést jsem nepotkala. Přece jenom bereme stále ženy jako ty slabší z páru a jak snese muž, že ta slabší je silnější? Špatně. Nojo, taky to vidím barevně...
Víte, tahle diskuze se mi líbí. Nejsme všichni za jedno,což je fajn.
Alis, taky si nemyslím, že by chodila na tréninky protože jí to bavilo. Spíš kvůli přátelům, ze soudržnosti. Ale o tom by se taky dala vést diskuze.

17 MIRA MIRA | 4. března 2012 v 14:12 | Reagovat

neznášam, keď mám jeden nápad a keď naťukám stránku, tak mi všetko vyfučí. :-(  
Pri prvých častiach ma vôbec nenapadlo, že Hermiona skončí s ronom. Ale stalo sa. I keď možno ako pár sa nám zdajú nesúrodí,rozumejú si. Určite medzi nimi fungovala tolerancia. To že Ron pochádzal z takej rodiny ako pochádzal, to neznamená, že bol taký istý. Keď Harry prišiel prvý krát do Brlohu, Ron sa trocha zahanbil a povedal, že no, ale je to domov. I keď bol dom preplnení, dýchala z neho láska a súdržnosť. Preto si určite zariadil dom inak. Hermiona si určite spravila ešte nejakú školu. Pracovala potom myslím na ministerstve. A toto jej Ron tiež určite toleroval. Určite sa dopĺňali. Ona vybavovala a on sa staral o dom.

Pri tých protikladoch ma napadlo, že to neznamená, že všetky vlastnosti jedného musí mať druhý opačne. Ale neviem si predstaviť, že dvaja tvrdohlavci by spolu vydržali dlhšie ako pol hodinu. Tam proste musí by ten druhý byť aspoň trocha ústupčivý. :-)

18 Janča Janča | 4. března 2012 v 14:15 | Reagovat

Já se klidně podepíšu pod komentář Alis, plně s ním souhlasím. Hermiona byla určitě ambicióznější, ale proč by nemohla klapat např. verze: Ron "nahradí" Freda v KKK nebo je převezme úplně, Hermiona vystuduje např. na lékouzelnici. Proč by to nemělo jít? :) Jinak hermiona chodila na tréninky kvůli klukům, ale to neznamená, že by ji famfrpál nebavil, prostě jen byla spíš učící se typ.

19 Janča Janča | 4. března 2012 v 17:44 | Reagovat

Zajímavý, jak má každé téma míň a míň komentářů :D Chce to příště nějakou pecku :)

20 Katherine Katherine | Web | 4. března 2012 v 18:38 | Reagovat

No jo, Severuse už samozřejmě nikdo nepřekoná :-)

21 Claire Claire | 4. března 2012 v 18:51 | Reagovat

Jančo, ta příští "pecka" je Epilog relikvií - tak to tedy nevím. Ani kdyby mi Trewlaneyový půjčila brejle, tak bych si netroufala číselně tipovat zájem. Na co bych si troufala - na značnou názorovou shodu všech diskutujících. Ani v dosavadních tématech nebyly nějaké vyhrocené extrémy, ale tady to bude jasné.
Znáte někoho, kdo byl z epilogu odvařenej - v kladném slova smyslu?
Probůh, v tuto chvíli jen řečnická otázka. Teď máme jiné téma, syslete munici na příští týden. :-D

22 jessey jessey | 4. března 2012 v 20:23 | Reagovat

Vážně nemám dneska na to přečíst všechny komentáře. Týden jsem byla pryč, a docestovala jsem dnes ráno- takže nevím jestli zvládnu napsat něco smysluplného.
Na něco ale musím reagovat. Naprosto souhlasím s Alisiiným komentářem, nenávidím že se z Rona dělá hňup. Jak to hezky nazvala,byl obyčejný. Vedle chlapce, který přežil, a téměř geniální holky, musel trošku zapadávat do pozadí.
Ale právě on tomu dodával té obyčejnosti, normálnosti. Často, hlavně v prvních dílech, když jsem byla menší, jsem to často vnímala Ronovýma očima, třeba nadávky na Snapea a Malfoye- neříkejte někdo, že jste od malička souhlasili s Hermionou, která razila heslo učitelé jsou svatí a musíme být na všechny hodní. Ron je prostě příklad obyčejného člověka, který bývá naštvaný, jedná v afektu, má předsudky (tady určitě vůči zmijozelům), nedělá vždycky správné věci,je žárlivý, někdy i sebestředný a sobecký, není prostě typický "hrdina". Myslím ale, že i díky němu, nám děj může připadat bližší- kolik z vás bolí jizva,dobrovolně  by jste si obětovali pro vyšší dobro, atd. nebo jako Hermiona se pořád chtěli učit, byli na všechny hodní, správní, bez předsudků...Ani Harry a Hermiona nebyli dokonalí, ale byli prostě téměř příkladní "hrdinové". Ron zastupuje obyčejného člověka. Například v sedmičce, když stanují, nemají jídlo a atmosféra houstne, to prožívá nejvíc- a taky stejně jak by takové živoření prožívala asi většina z nás( z vlastní zkušenosti- týden jsem teď byla s dalšími 9 holkami na jednom pokoji a málem jsme se pozabíjely- takže v tuto chvíli Rona zcela chápu :-D ).
Ron má prostě svou roli, není tam jen tak do počtu- a všímněte si, že na celkem hodně věcí taky on přišel- třeba  v šestce na to, že Harry potřebuje štěstí, a přitom měl celou dobu u sebe lektvar štěstí. Nenapadají mě jiné příklady, ale určitě toho bylo víc. Na některé věci je totiž právě potřeba jednoduchosti, obyčejnosti- je to něco jako, když malé děti, vidí v něčem řešení hned, kdežto dospělí na to jsou příliš komplikovaně. Taky Ron většinou, až na začátek sedmičky odlehčuje atmosféru, Harry ani Hermiona nebývají často za vtipálky.
Jako pár se k sobě myslím hodili. Jsem ráda, že to taky tak vnímá Alis- od prvního dílu jsem si díky tomu jejich škádlení říkala, že mezi nima něco bude, ve třetím díle byly jasné náznaky, a kdo nepochopil ve čtvrtém, musí být úplný trotl.
Řeči ve stylu, že pro něj byla moc dobrá jsou úplně mimo. Díky filmů, kde Hermionu hraje Emma Watson to tak nevypadá, ale Hermiona bývá popisována jako chytrá a geniální, ale ne jako krásná- nemusela být nějaká škaredá, ale určitě asi nebyla typická kráska- co se týče vzhledu, byla prostě OBYČEJNÁ (mělo by se tu dát psát kurzívou, to velké písmo je pro zdůraznění divné :-D ). Jako krásku jsem si vždycky představovala Ginny a Lilly (další příklad toho jak filmová verze může zkreslovat).
Ron a Hermiona se odlišovali, ale nedá se říct, že by neměli společná témata- co třeba stejná škola do které chodili?  S vlastní zkušenosti vím, že je to téma , na které se vždycky dobře naváže, aspoň v mém věku určitě, a myslím, že později se od něj dá taky odrazit při pokecu s bývalými spolužáky. Ty narážky, že Hermiona nebyla sportovně založená jsou taky mimo- já jsem úplné dřevo, a na hokej se taky dívám strašně ráda. A myslím, že kdyby tak moc šlo o sport, je rozvedených ne 50% manželství, ale takových 90%. Vždyť situace, kdy chlap se kouká na fotbal a manželka ho málem přizabije, protože jí to nebaví, jsou úplně klasické.
Další věc je epilog. Upřímně, asi těžko mohla Rowla napsat, jak Harry doprovází s Ginny své děti na nádraží a Heriona svoje, s tím, že Ron jim příjde taky zamávat, a sdělit Herm, že přes Vánoce si je zamlouvá on. Epilog byl jen "sladká" tečka na závěr, těžko tam mohli řešit manželskou krizi.
Asi nebylo jejich manželství ideální, myslím, že mohlo vypadat podobně jako jejich handrkování se ve škole, ale nechápu, proč si tady většina lidí myslí, že nemohlo vydržet. Myslím, že takové menší hádky vztahům prospívají, aspoň si pak všechno vyříkají.
Co se týče toho, že spolu byli od puberty- i takové vztahy můžou vydržet, i když je to vzácné. Možná na to vliv měla taky válka, kterou si oba prošli, i ta je mohla stmelit.
Někdo tady k Hermioně navrhuje jedno z dvojčat nebo třeba Nevilla. I kdyby mezi Ronem a Hermionou nebyla ta chemie už skoro od jedničky, stejně by se k nim nehodila. Hermiona, když má náladu, je pro srandu, ale myslím, že s takovým Frdem by jí prostě ruply nervy. Ron dělá kraviny, ale ne tak často jak dvojčata- pro Hermionu je to myslím přesně ta snesitelná míra. A s Nevillem? Hermiona ráda poučuje, ale má ráda odezvu- Ron se nechá poučit, ale určitě by nebyl podpantoflák, dokáže si prosadit svoje, a myslím že některé ty výměny názorů Hermionu celkem bavily. S Nevillem jsou oba moc měkcí, pořád by si navzájem ustupovali, bylo by to nudné. Stejně jako jsem psala k povídce s Lavinií- stejně tak Hermiona jako Lavi potřebuje nějaký podnět aby se rozproudila, oživila. Někoho, kdo dělá srandičky a kraviny, ale přesně do té míry, že jí to povzbudí, ale ne otráví.

Takže já si určitě nemyslím, že si jen tak zbyli, a JKR je dala k sobě, aby jí to početně vyšlo ;-) Na to, to měla myslím až moc dobře promyšlené.

P.S: Strašně mě mrzí, že jsem prošvihla diskuzi o Brumbálovi,někdy tam musím svůj názor dopsat. :-D

23 Vlkžrout Vlkžrout | 4. března 2012 v 20:28 | Reagovat

Milé dámy, zdravím Vás vespolek. Dovolte, abych přispěl do Vaší diskuse z pohledu opačného pohlaví. Aby byl od počátku jasný můj postoj, říkám Ron + Hermiona –NE. Mám proto několik důvodů. Jednak je to jejich žádný věkový rozdíl. Nebudeme si nic nalhávat, děvčata mentálně i fyzicky dospívají rychleji a stejně staří kluci pro ně nejsou plnohodnotnými partnery (mluvím o puberťácích). Ron je oproti Hermioně tele a v trapnosti se překonává. Nerozumím tomu, čím by mohl té holce imponovat.
    Za druhé. Ron je lempl. Sice výborně hraje šachy, ale to proto, že ho to baví. Učení ho nebaví a tak tomu moc nedá. Skončí na úrovni středního vzdělání a nebude mít ctižádost dosáhnout něčeho navíc. Hermiona naopak studiem žije. Bude pokračovat na univerzitě, nebo tak něco a tady se jejich cesty rozejdou. Souhlasím s tím, že manželství, kde má žena vyšší vzdělání nedopadají dobře. A to ani z hlediska výchovy dětí. Mám příklad ze života, kdy si VŠ vzdělaná čerstvá absolventka vzala traktoristu (prosím aby nevznikl chybný dojem, že si navážím lidí z nižším vzděláním). Ten celý život pracoval na tom, aby jí dokázal, že vzdělání je na nic a to bylo také jeho hlavním krédem při výchově dětí. Opravdu smutný obrázek.
    Obecně Rowlingové popis vztahů v internátní škole je pohádka pro malé děti. Už jenom představa dvou kluků sdílejících jeden stan se stejně starou holkou v tom emočním napětí po dobu několika měsíců – a nic, se mi zdá až trapně naivní. To bych spíš věřil, že tam z toho vznikne švédská trojka v pravém slova smyslu (zajímavé, že jsem ve FF na tuto variantu zatím nikde nenarazil).
    A teď trochu polemiky. Z výše uvedených příspěvků jsem pochopil, že většina z Vás ještě nemá rodinu a bohužel trpíte ideály, které Vám život tvrdě vyžene z hlavy. Za prvé co se protikladů týče. Počítejte s tím, že Váš muž bude vždycky ten lempl a bordelář a bude na Vás a na Vaší vůli, abyste jej ztvárnily k obrazu svému. Pokud usoudíte, že Vám nestojí za to a že určitě najdete někoho lepšího – nenajdete. Samozřejmě existují varianty – bordeláři jsou oba – a to je děs pro okolí, pedanti jsou oba – to je děs pro ně (těžko se shodnou), bordelář je ženská – chlap nemá tu vůli, aby jí předělal a vzdá to. Takže rada do života. Pokud zjistíte že ten váš je bordelář, buďte vděčná za to, že nechodí domu ožralej, nemlátí vás a pochopí, že se bez vás neobejde. Na vás je celoživotní úděl donutit ho, aby nenechával po bytě válet špinavé prádlo, pomáhal při domácích pracích atd. Jestli si představujete něco jiného, jste předem adeptem na manželský rozvod.
    Na závěr tedy víceméně souhlasím s názorem Katherine (ahoj). Ale hlášky typu „A přísahám, jestli budu mít někdy syna, vychovám ho jako samostatnou bytost, která nebude čekat, až žena navaří, uklidí a vypere..“ u mě vyvolávají jenom úsměv. Ještě nevíš co se na tebe chystá. :-)

24 Alis Alis | Web | 4. března 2012 v 22:27 | Reagovat

Já si myslím, že právě jejich přátelství, v němž překonali nespočet hádek, je naučilo tyhle krizové situace zvládat, a tak by je zvládli i v manželství. Navíc jsem přesvědčená, že Ron byl ve výsledku vždycky ten, který ustoupil, který přišel s omluvou jako první. A totéž by podle mého názoru udělal v manželství. Možná by měl připomínky, ale nakonec by Hermi kariéru „schválil“. A krom toho – on přece vždycky dával najevo, že její inteligenci obdivuje (ačkoliv si občas rýpl, ale to bylo spíš v začátcích). Hermiona byla perfekcionistka. A podle mého by se snažila skloubit kariéru i rodinu. Já to jednou v plánu mám – ráda bych měla úspěšnou kariéru, ale chtěla bych do toho nacpat nějaké potomstvo, které vychovám alespoň tak, že bude umět slušně stolovat, pozdravit, mluvit, psát, počítat a snad i znát nějaké to cizí slovo (+ samozřejmě dalších pár věcí). Jsem si naprosto jistá, že se mi to nepovede. :D Ale jestli existuje někdo, kdo by to mohl zvládnout, pak Hermi. Ovšem ta je jenom vymyšlená, čímž padají všechny mé naděje. :-D
Já osobně nemám moc ideálů, co se týká mužů. Žiju s tátou, mám tři bratry, privát sdílím se dvěma spolužáky (a 2 spolužačkami). Myslím, že mě nemůže skoro nic překvapit. Chlapi prostě neudělají nic navíc (nikdy nevezmou váš mokrý kabát, který sušíte, a nedají ho na věšák, jakmile doschne; nikdy neodmočí kastrol, ve kterém si smažili vejce, protože málem umřeli hlady a ještě o tom „vaření“ budou několik hodin, možná i dní mluvit). Dál si taky myslím, že 100% věrný chlap je jenom utopie. Která tvrdí, že její muž je po x-letech vztahu věrný, tak žije jenom v nevědomosti (alespoň v 90%). Ale pokud se bude starat o rodinu, bude mě mít rád a podle toho se ke mně chovat, tak ať si tedy občas s nějakou zašpásuje, pokud bez toho nemůže žít (ovšem tohle se vztahuje na dlouholetý vztah, děti, společné závazky jako půjčky apod.). Takže ne, nemám mnoho iluzí. A myslím, že protiklady mezi muži a ženami prostě existují. Jestli chtějí dívky někoho 100% kompatibilního, bude problém ho najít i ve stejném pohlaví, natož pak v opačném.
Jsem tak trochu feministka, ale tak nějak od mala jsem učena, že jsou prostě mužské a ženské práce. Nikdy se po mně nechtělo, abych řezala či sklízela dřevo atd. (pokud třeba nehrozilo, že zmokne). Tudíž se ani já nepokouším zavádět střídavé služby na nádobí. Když je nejhůř, umí to bráchové i táta udělat, ale nevyžaduju to.
V tomhle duchu byl vychován i můj táta. Ale znásobte to 1000x. Neuměl si nic uvařit, netušil, jak se ovládá pračka, nevěděl, co je to jíška. Ale heleme se! Naučil se to. A to mu bylo skoro ke čtyřiceti. Dneska zvládne krom žehlení naprosto všechno, když MUSÍ. Obvykle to totiž beru na sebe. Život ho prostě donutil. Takže si myslím, že i kdyby Hermi nakonec nezvládla být krom perfektní workoholičky skvělou manželkou a matkou, Ron by se to nakonec přece jen naučil… A vznikla by krásná symbióza. ;-)

PS: Vítám mezi námi děvčaty taky mužské pokolení. :-)

25 MIRA MIRA | 4. března 2012 v 23:22 | Reagovat

Keď tak nad tým rozmýšľam, tak ja  som už dosť dlho vydatá. Je to taký kutil, ktorý má všade po celom byte porozhadzované nástroje. Okrem toho je športový typ a samozrejme má oblečenie na cyklistiku tiež niekde na kôpke. Kamarátky sa mi čudujú ako to s ním môžem vydržať. Oni by sa vraj dávno rozviedli. Ale ja som rada, že ho mám. Pretože ako Vlkžrout písal, som vďačná, že ho mám. Nechodí po krčmách, nebije nás. Sem - tam sa pochytíme, ale to je normálne. Je dosť tvrdohlavý, ale s tým majú skôr problém druhí. Ja sa s ním vždy dohodnem o nejakom riešení. Vie pustiť práčku, oprať si ponožky aj sem - tam niečo uvariť. Ale len ak nie som pár dní doma. Čo je asi raz za štyri roky. :-D Riady si vždy po sebe umyje, aby mi dokázal, že sa vždy dajú hneď umyť. :-D Ak máme mokré kabáty, tak ich rozloží a upozorní ma na to. Ja mu s úsmevom poďakujem. Ja viem, že je ufrfľaný, ale mne sa to na ňom páči.:-D To je trocha s môjho súkromia. A fuguje nám to. Sme k sebe tolerantní a zbytočne sa nehádame. :-)

26 Vlkžrout Vlkžrout | 4. března 2012 v 23:48 | Reagovat

Ahoj Alis. Opravdu máš těžký úděl - taková přesila :-) . Ale alespň tušíš, že do vztahu je potřeba vstupovat se zdravým pesimismem.  Když jsem vstupoval do manželství nerozeznal jsem vepřové od hovězího a ejhle. Přišly děti a už jsem kmital po nákupech a brzy rozlišil šál od ořechu :-). Co je ve vztahu důležité, to je myslím, aby si partneři byly blízcí inteligencí. Blboučká ženuška, která kmitá okolo toho svého zbožňovaného je stejně otřesný případ, jako inženýrka, která má doma trubce, ktrému když ve tři padla, má starost jenom o hospodu (a tento stav u mě evokuje případ Hermiony a Rona). Jinak jak jsem psal, že si žena musí chlapa vychovat podle svých představ, tak to není o tom stát uprostřed kuchyně a nadávat. Každá z vás má prostředky, jak utáhnout chlapa na vařené nudli. Je potřeba využít naší ješitnosti (to jsme všichni), i když budete skřípět zuby, pochvalou dosáhnete víc než nadávkami. A hlavně to nevzdávat a být důsledná. Řeknu drobný příklad z procesu mé výchovy. Nachá ten váš po sprchování otevřený šampon. Nezavírat ho !!! Oznámit mu sladce, že nechal otevřený šampon, aby si ho šel laskavě zavřít. Až to uděláte 150x, tak si dá už pozor. Ale hlavní je vytrvat. Stejné je to s dětmi :-). Pokud budete měkká a ten šampon zavřete, tím že mu to oznámíte ničeho nedosáhnete a spějete k tomu, že se z vás stane jeho služka.
Musím přiznat, že v případě Hermiony a Rona jsem výrazně ovlivněn řadou povídek z FF. Vždycky se mi tam zdálo pokračování vztahu Hrmiony a Rona uvěřitelnější, když se rozašli (zpravidla z příčiny blbosti Rona) a Hermiona si našla partnera, který jí byl inteligencí roven, než jejich další koexistence. To mě asi ovlivňuje víc, než ta pohádka, kterou napsala Rowlingová.

27 Lilly Potter ml Lilly Potter ml | E-mail | 5. března 2012 v 11:23 | Reagovat

ahoj. čitala som par prvich komentarov a vravim ti kokso :-). Myslim si však že toto je velmi zaujimava tema. Suhlasim s tim že Ron a Hermiona sa k sebe hodia aspon ako protiklady a tak ale myslim si že JKR spravila blbost ked ich nechala spolu asi preto že Ron mi vždy pripadal ako piate koleso u voza lebo Hery je mily, zlaty, hrdinsky ... a Hermiona je inteligentna a dokaže ho vetšinov vysekať zo všetkeho ako napriklad už v 1. ročniku s tim trolom ku ktoremu sa dostali len Ronovou necitlivou papulkou :D. a Ron no on mi vždy pripadal dobry len na to avby rozosmieval Harryho, a aby mal Harry nejakeho najlepšieho priatela mužskeho pohlavia :-P Tiež mi vždy prišlo lepšie keby Ron odišiel alebo sa pridal na druhu stranu  ako to je aj v niektorich FF.

28 Betynka Betynka | 5. března 2012 v 19:55 | Reagovat

Hoj lidi!
Můj názor nemusíte vůbec brát vážně, neboť jsem jen patnáctiletá holka, která si myslí, že Rowlingová nemohla být při smyslech, když dávala Ronalda a Hermošku dohromady. Asi si pořádně zaflámovala, ráno si sedla k PC a řešila otázku, koho dát narychlo dohromady, aby se to co nejlépe prodávalo. Jinak to prostě nevidím.. Souhlasím s Vlkožroutem, že jsem také z nemalé části ovlivněna FF. Už to čtu asi 2 roky a jsem jen kousek od definitivního hrábnutí=začátek psaní. :-D. I tak mě ale k Hermi napadá tucet vhodnějších lidí, než Ronald.
Tak toť můj názor...
Adios a čest Kartágu. xD
PS: Alis, poslední kapitola k Pro oči neviděl se fakt povedla. Asi začnu psát komenty :-P

29 Claire Claire | 5. března 2012 v 20:54 | Reagovat

Betynko, už u prvního diskusního tématu se vedla debata o věku s výsledkem přibližně tím, že na svůj názor tady má nárok každý a věk absolutely nerozhoduje.
Ještě ti pochválím tvé rozhodnutí ohledně komentování - pro všechny ty odvážlivce/kyně (těch je asi velká přesila), co nesou kůži na trh se svou tvorbou, je komentář jedinou odměnou, kterou mají a taky je motivací, někdy i inspirací, kam dál, co udělat lépe, které pasáže jsou nudné atd., atd., lkdybych to měla všechno vypsat, tak by mi nestačila ani role toaletního papíru (dvojvrstvého).
Jen hezky komentuj a s vlastní tvorbou můžeš začít hned, nemusíš čekat až ti hrábne. :-D
Zn.: Šílenství není podmínkou. ;-)

30 Katherine Katherine | Web | 5. března 2012 v 22:41 | Reagovat

Betynko, jen do toho, mně taky ještě nehráblo, a stejně píšu! :D Připojím se ke Claire, ony ty komentáře autorům moc pomáhají, ať už jsou pozitivní či kritické. Ty první jim dávají pocit, že nepíší zbytečně a lidi to baví, ty druhé jim dávají šanci uvědomit si, kde mají rezervy :-) Tak do toho (obojího - psaní komentů i případných povídek)! :-)

31 jessey jessey | 6. března 2012 v 18:05 | Reagovat

Všichni tady operují s tím, že Ron se k Hermioně nehodí, protože je hloupý. Někdo to tady přirovnává k traktoristovi a inženýrce- to by asi  hodně špatně fungovalo, ale řekla bych, že Ron na tom byl opravdu lépe než nějaký traktorista. Nejsou náhodou Bradavice něco jako střední škola? Měla jsem za to, že jejich NKÚ je něco jako naše maturita, OVCE jakási nádstavba. Pokud vím, Ron chtěl být bystrozorem- i když byl lempl, zase takový odpor ke studiu tedy neměl. Spousta skutečných vysokoškoláků měla na střední podobný přístup jako Ron.
Co se týče Hermiony, je perfekcionalistka, ale ne kariéristka. Ze začátku to tak vypadalo, ale její postava se hodně vyvíjela, ke konci neměla takové ambice, že by třeba chtěla jít na ministerstvo, chtěla hlavně dělat něco užitečného.
On asi bude háček v tom FF. Po skončení HP se vyrojilo spousty příběhů SS/HG - většinu lidí (především ženského pohlaví) zajímá co mohlo být dál se Snapeem, jakožto tragickým hrdinnou, a samozřejmě, k tomu mu musí dosadit nějakou partnerku, a protože jde o Snapea, tak taky chytrou. Hermiona je ideální , protože nejenže byla uváděna jako nejchtřejší čarodějka  z těch mladých, ale taky je vlastně hlavní ženská postava. Do FF příběhů si ji autoři ale (až na vyjímky)udělali ještě chytřejší než byla - nikde se například neuvádělo, že by Hermiona měla nějaké zvláštní nadání na lektvary ( často používané v FF), prostě se to naučila- ale i krásnější, prostě téměř dokonalou. Rona se tudíž museli zbavit, takže se v něj v povídkách dělá nevěrník, tupec, který ji nerozumí, nebo jednoduše blbec, nebo taky všechno dohromady.
Originál je něco jiného, tam si nejsou Ron s Hermionou inteligenčně tak vzdálení.
Myslím si, že RW/HG nejsou špatný pár, souhlasím prostě s Alis.
Ano, je to v něčem naivní, ale realita je vždycky horší než příběhy- a nemusí jít jen o pohádky. Mimochodem, i ve skutečnosti musí být žena asi ta chápavější- jak tady Vlkožrout radí se šamponem- takže proč by díky toleranci spolu H a R nemohli vydržet i ve skutečnosti? ;-)

32 Lachim Lachim | 6. března 2012 v 19:44 | Reagovat

Když tady čtu o nereálnosti vztahu Rona a Hermiony, tak nakolik je reálné, že se holka v deseti zamiluje do ideálu a nakonec si ho vezme? Přesto mi i pár Harry/Ginny sedí. ;-)

33 Aiwendil Aiwendil | 6. března 2012 v 21:37 | Reagovat

Aniž bych se nechala ovlivnit předchozími komentáři (které si posléze taky přečtu), musím konstatovat, že s tebou, Alis, souhlasím a že jsi mě dost překvapila. Čekala bych názor, že k Hermioně se hodí někdo vážnější jako je ona sama. Osobně jsem nad tím nedávno přemýšlela a došla jsem k závěru, že ona potřebovala někoho trochu ztřeštěného. Zároveň není úplně nespolehlivý, z puberty vyrostl. Divnější by mi přišlo, kdyby skončila s Harrym, protože podle mě ti dva byli lepší přátelé než Ron a Hermi, ale byli tak dobří přátelé, tak si rozuměli, že to byla spíš sourozenecká náklonost - nepřitahovali se. S Ronem to bylo něco jiného, měl pro ni vždycky kouzlo - to vidíme pomalu už od 3. dílu, kde se hašteřili kvůli Prašivce a žárlivosti ve 4. a 6. dílu. V 7. dílu je ta náklonost oboustranná, ale neví, jak si ji dát pořádně najevo - takové to krásné oťukávání. A že spolu zůstali i potom? Proč ne? Vždyť toho společně tolik prožili, co je sblížilo. A jestli se občas pohádají, to je normální v každém manželství...

34 Alis Alis | Web | 6. března 2012 v 21:57 | Reagovat

Pravda je, že jsem úplně opomněla ty měsíce, kdy se "schovávali" ve stanu a tak nějak potichu "zbrojili" proti Voldemortovi. Ani si neumím dost dobře představit, jak moc to může 2 lidi sblížit?!

Co se týká komentářů, musím naprosto souhlasit s tím, že autora moc povzbuzují, mně osobně vždycky nakopnou mou múzu. ;-) Teď vás ale asi zároveň zklamu. Měla jsem nějaké aktivity týkající se školy - pořádali jsme párty, která spolykala opravdu hodně času. A ještě den poté se z toho všeho vzpamatovávám! ??? Takže na psaní nějak nemám sílu. Ale ve čtvrtek si plánuju zkrátit školu a doufám, že ten čas věnuju psaní. :-) Snad se nezlobíte. Nemám ráda, když slibuju něco, co pak nedodržím (a dělám to velmi zřídka), ale bohužel múza není něco, co se dá naplánovat. Bohužel, já jsem totiž docela perfekcionalista.

35 Margot35 Margot35 | 7. března 2012 v 20:16 | Reagovat

Tak tentokrát jsem se dost opozdila, ale také toho bylo dost a nestíhám. Pročetla jsem si vaše příspěvky a zpříjemnilo mi to večerní pohodu a klid u kafe (děti už spí a manžel je v práci). No já si myslím, že se k sobě Hermiona a Ron hodí. Nijak mě jejich sblížení nepřekvapilo a to, že mají odlišné povahy není nic neobvyklého. Moje teorie o chlapech je, že je dělím na dvě poloviny - na ty, s kterými se dá žít, a na ty, s kterými to prostě nejde i kdyby jste se stavěly na hlavu. A na obhajobu Rona musím říct, že je to typický chlap. 80% chlapů fungují tak, že se potřebují najíst, pomilovat, vypovídat a mít svůj klídeček. Nechci, aby to znělo příliš feministicky, ale přece jen jsem 13 let vdaná a vůbec netvrdím, že bych nebyla spokojená. On totiž žádný ideální vztah není a chlap už vůbec ne. Naučila jsem se diplomacie v manželství a tak dosáhnout toho čeho chci a muž si ještě myslí, že to byl jeho nápad :-). Zkrátka Rona vidím jako průměrného muže, přesto spolehlivého a milujícího a hermioně přece nic nebránilo v tom, aby úplně opustila svůj život a své plány. Vztah je o kompromisech a komunikaci a když se ti dva milují, dokážou se i domluvit, třeba ne na všem a není to lehké, ale život vůbec není lehký a hlavně není to žádná romance. Takže souhlasím s Alis, že se mi jako pár líbí a Rona jsem s trojice měla nejraději, právě za tu jeho obyčejnost. Já dám na charakter a on je dobrý kluk a jednou bude dobrý muž a otec. Je to samozřejmě jen můj názor.
Někdo tu psal, že si neumí představit protiklad k sobě, já zase někoho jako já... to bychom se pozabíjeli :-). Jsem totiž typický střelec, občas cholerik a ráda si dělám věci po svém a hlavně SAMA! Manžel to se mnou nemá občas lehké takže jeho trochu usedlá a flegmatická povaha se ke mě hodí, vidím ho totiž jako Rona po 20 letech (tím samozřejmě nechci říct, že se vidím jako Hermiona :D). Mám také své sny, priority a nechci svůj mozek nechat zrezivět u plotny a dětí... ale ono se to dá zvládnout, jít si za tím, alespoň částečně.
No nějak jsem se rozkecala... tak raději končím ;-).

36 Alis Alis | Web | 7. března 2012 v 20:31 | Reagovat

Já jsem taky střelec!!! :-) A přesně jsi mě vystihla!

37 Margot35 Margot35 | 7. března 2012 v 20:41 | Reagovat

:-D Já jsem si to myslela. Taky jsem děsný perfekcionista.

38 Vlkžrout Vlkžrout | 7. března 2012 v 22:16 | Reagovat

Ahoooj! Taky Střelec. :-D

39 Margot35 Margot35 | 7. března 2012 v 22:33 | Reagovat

Ahoj, koukám další střelenej :-D.
Tak teď už chápu proč jsou mi tvé komenty Alis tak sympatické a s většinou souhlasím :-). Nedávno jsem četla povídku Lektvarový učeň (i s komentáři pod kapitolami) a zjistila jsem, že jsi okomentovala to, co jsem měla na srdci a také, že máme dost společný názor na rodinu Malfoyů, poslední dobou čtu jen jaký je Lucius bezcharakterní bastard a zloun a to samé Draco... ale to jsem odbočila, to sem nepatří, omlouvám se. Já jen chtěla dodatek k tomu, že máme podobné názory, možná je to tím znamením :-D

40 Aiwendil Aiwendil | 9. března 2012 v 9:31 | Reagovat

Jé, klub střelců - taky se přidávám :-D

41 MIRA MIRA | 9. března 2012 v 9:33 | Reagovat

Ja som býk, tak asi radšej zdrhnem. :-D

42 Alis Alis | Web | 9. března 2012 v 11:02 | Reagovat

Je zvláštní, jak se nám vždycky povede dostat se k nějakému soukromému tématu. Jednou to byl věk, teď zase znamení... :-)

43 Claire Claire | 9. března 2012 v 11:36 | Reagovat

Skoro to vypadá, jako bychom se snažili svým "favoritům" zvednout počet komentářů a zajistit tak slušné umístění v pomyslném závodě o nejoblíbenější téma.
Mimochodem, já jsem váha - přidá se někdo? :-D

44 Margot35 Margot35 | 9. března 2012 v 13:03 | Reagovat

A jéje... No Claire, tys odstartovala věk a já zse znamení :-D. Já chtěla jen podotknout, že mě by Ron vyhovoval a že souhlasím s názorem, že protiklady se přitahují, protože kdybych si vybrala ohnivce jako jsem já, tak je to sebevražda :-). Přece i Hermioně musela jeho povaha vyhovovatm jinak by se do něho nezamilovala. Také věřím, že z ní rozhodně nebyla žádná domácí puťka, byla matka a manželka, to ano, ale určitě se tak úplně nevzdala svých snů. Prostě ten epilog byl strohý a neřekl nám o jejich dalším životě téměř nic, tudíž se můžeme jen dohadovat. Ale bez toho by nevznikaly tyhle úžasné diskuze 8-).

45 Georgiana Georgiana | 9. března 2012 v 15:29 | Reagovat

Kozoroh... nojo, když už není o čem diskutovat, tak se musí o něčem "kecat".
Jo, to mám taky hezkou osobní věc. Jeden inteligentní 17-ti letý mladík tvrdí, že Nadějné vyhlídky napsala Charlotte Brontëová. Opravdu, pecka :D

46 Claire Claire | 9. března 2012 v 16:00 | Reagovat

Georgiano, alespoň trefil národnost, to na studenta těsně před maturitou není špatné, uznej. :-D A navíc vyhlídky, výšiny - to je docela podobné a adjektiva nejsou v životě to nejdůležitější. ;-)
Se mi zdá, že doháníme Brumbála, ještě pár lidí přihodí zvířátkové znamení a má to spočítané. :-D

47 Margot35 Margot35 | 9. března 2012 v 16:02 | Reagovat

To jo. Až nato, že diskuze o Ronovi a Hermioně se zasekla někde nahoře :-D  :-D

48 Katherine Katherine | 9. března 2012 v 23:43 | Reagovat

Těch střelců tady vážně diskutuje nějak hodně! :-) Přidávám se, taky jsem střelkyně. Ovšem vůbec ne perfekcionistka, jak jste někdo psali výše - spíš patřím do té bordelářsky-bohémské odnože :D

49 ClaireM ClaireM | 10. března 2012 v 8:49 | Reagovat

To jsem ráda, že tu nejsem jediný býk... :-D A přemýšlela jsem, jestli se nějak vrátit k tématu Ron a Hermiona a jediné, co mě k nim napadlo je, že můj přítel má narozeniny ve stejnej den jako Ron. :-D Ale to beztak není k tématu, takže zase nic. :-D

50 Fay Fay | 10. března 2012 v 12:52 | Reagovat

Myslím, že jsem právě získala nový pohled na Rona. Takhle jsem o něm nikdy neuvažovala. Vždycky to pro mě byl prostě Ron - trochu trouba. V tom názoru mě utvrzovaly i prakticky všechny fanfiction, které jsem četla. I když Viridianovy Noční můry minulé budoucnosti, tam je Ron odlišný od knih. A Ron a Hermiona? Až do sedmého dílu mi nějak ne a ne docvaknout, že ti dva skončí spolu. A podívejme se.

51 T T | 10. března 2012 v 17:07 | Reagovat

[43]:: taky váha :)

52 Kiki Kiki | 29. dubna 2014 v 19:30 | Reagovat

podle mě se teda k sobě hodí.A když jsem se dozvěděla,že Hermiona si vzala Rona a Harry Ginny tak jsem byla ráda :-D

53 Regi Regi | E-mail | Web | 16. června 2014 v 22:07 | Reagovat

Nebudu se dlouze rozepisovat, ale pro mne pár Hermiona a Ron ano. Jak to a proč? Proto:
http://silenesuple.blog.cz/1401/i-ve-zlem

54 pottier pottier | Web | 20. června 2015 v 15:20 | Reagovat

půjčky na směnku havířov :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Všechny postavy (kromě mých vlastních) patří J. K. Rowlingové a já na ně nemám žádná práva.
Tyto stránky nebyly vytvořeny za účelem zisku.