V. Proč Lupinovi zemřeli?

18. března 2012 v 0:06 | Alis |  Téma z HP světa
Snad bude některým připadat tohle téma poněkud podružné a nudné, ale… Lupinovi, přestože jsou jenom vedlejší postavy, mají zvláštní kouzlo. A i když někomu může připadat moje otázka zbytečná, já si na ni přeci jen odpovím (a trochu uteču od tématu)…

_______________________________________________________________________________________________________________
Tentokrát začnu netradičně - rychle odpovím na nastolenou otázku: Rowla to tak prostě chtěla. Kdybychom zašli o něco hlouběji, šlo by vydedukovat, že smrt obou rodičů je nesmírná tragédie, zvlášť když jejich dítě v podstatě nemělo šanci je poznat. A aby měla bitva patřičný důraz a její tragičnost hlouběji zapůsobila, bylo třeba nějaké tragédie. Možná někteří z vás namítnou, že Snapeova smrt byla také tragédie. Ale objektivně řečeno… Remus a Nymfadora jistě chyběli více lidem a svému synovi obzvlášť. Autorsky je tedy jejich smrt celkem logickým záměrem…

Jenomže já si nemůžu pomoct - mám pocit, že málokdo jejich smrt pochopil, zamyslel se nad jejími důsledky a "neocenil" ji tak, jak by si zasloužila.

Nejlepší bude, když vztah manželů Lupinových rozeberu pěkně od začátku. První problém, kterému museli čelit, byl fakt, že nebyli pro děj významní. Jejich vztah se tedy vyvíjel na vedlejší koleji a byl popsán dost útržkovitě. Harry si myslel, že Tonksová truchlila kvůli Siriusově smrti, pak se Remus nechal k lásce přesvědčit, potom následovala svatba a najednou měli dítě. V té chvíli chtěl Remus ze všeho vycouvat. To mě celkem pobavilo. Čekala bych totiž, že když se dva dospělí lidé berou, tak si o takové maličkosti, jako jsou děti, promluví.

A přitom jejich příběh je opravdu krásný a zasloužil by si nějaké hlubší rozpracování. Být vlkodlakem, který si o sobě ještě myslí, že je méněcenný, a zamilovat se do dívky, která je o třináct let mladší, to je opravdu začátek slibného romantického sci-fi románu. Remusova postava mě navíc přinutila zamyslet se nad tím, že Rowla si v mnoha případech představuje dobrého člověka jako někoho, kdo se docela často lituje. Pokud si totiž já vzpomínám, tak krom Snapea byli na Remuse všichni moc hodní, nikdo se jeho vlkodlactví neposmíval… Jenom on sám měl utkvělou představu, že je něco míň než ostatní, že je v něm něco "zlého". To mi trošku připomíná Harryho ("Já a Vyvolený?" "Jsem jako Voldemort.").

A Tonksová? Ona je dle mého naprostý protiklad Remuse. On je vážný profesor, ona ztřeštěná holka, přerostlé dítě, co má rádo dobrodružství. Po Hermioně a Ronovi další protiklady. A ještě bych je možná přirovnala k Jamesovi a Lily. Ty dva si taky tak nějak představuju (tedy pokud zaměníme pohlaví). Možná to byl důvod, proč se o dětech nikdy nebavili. Představa Tonksové jako starostlivé maminky je trošku zvláštní. I když by to nepochybně zvládla…

Už jsem se setkala s názorem, že Teddy Lupin je vlastně nový Harry. Jenom ho čekal lepší osud - měl milující babičku, kmotra, který se o něj mohl starat,… Takový šťastnější Harry. Snad i proto Lupinovi zemřeli, aby mohla JKR ukázat, že každý, kdo přijde o rodiče, nemusí projít takovým rodinným očistcem jako Harry.

Jenomže já se obávám, že Lupinovým nebylo dáno mít takový význam jako Potterovi. Lépe řečeno: Lily musela být jediná matka, která se obětovala pro své dítě. To ale Nymfadoru v mých očích nečiní méněcennou. Tonsková byla jiná. Vidím ji jako divokou duši, která se zamilovala. A to ji trochu zkrotilo. Milovala Remuse tak moc, že se rozhodla ho následovat a Teddyho opustit. Nikdo by jí nemohl vyčítat, kdyby se s miminkem zůstala doma. Ale ona to neudělala. Nemohla nechat Remuse samotného. Milovala Remuse víc než Teddyho? Nejspíš ano. Nezazlívám jí to. Teddy byl maličký a ona si k němu nestačila vytvořit to pravé mateřské pouto. Bylo to jen takové klubko, co spalo, plakalo, jedlo, čůralo,… Kdežto Remus byla celistvá osobnost, znala jej, mohla s ním mluvit, měli společné zážitky,… To je asi hlavní problém toho všeho.

Tonksová nedokázala porazit Belatrix, Remus nevyzrál na Dolohova. Nikdo z nich se neobětoval pro své dítě, přesto se stali hrdiny. Nejspíš… Tonksová ale podle mě umřela kvůli Remusovi. A tak z jejich smrti vychází jako ta více milující (jakési měřítko všeho v HP). Ale pro mě je větší hrdina Remus. Protože on řekl, že bojoval pro lepší budoucnost jejich syna. Tolik se bál, než se Teddy narodil - jaký bude (vlkodlak? člověk?), jaký on sám bude rodič? A nakonec se z něj stal rodič opravdu milující.

Na otázku "Proč zemřeli?" jsem si odpověděla už v prvním odstavci. Pak se mi možná téma trochu vymklo z rukou, přesto si myslím, že všechno, co se týkalo vztahu Lupinových, jejich manželství a rodičovství,… to vše mělo vliv i na jejich smrt, na důvod jejich smrti… Zas a jenom láska. Ať už partnerská nebo rodičovská. Vlastně to byl dobře fungující mustr Rowlingové - stále se opakující, ale přesto měl mnoho podob.

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Katherine Katherine | Web | 18. března 2012 v 1:44 | Reagovat

Jednou jsem na internetu natrefila na slova samotné JKR, kde říkala, že je možná měla nechat přežít. Jejich smrt skutečně moc velký smysl (aspoň pro mě) neměla, ale ona to tak prostě chtěla. A přiznejme si, v každé válce umírají lidi zbytečně. Tak proč ne Remus a Tonksová? Zní to hrozně, já vím, ale uvažme, jak by bylo nepravděpodobné, kdyby ve finální bitvě dali lidi z Řádu a BA Smrtijedům pořádně na frak a nikdo z nich nezemřel. Trochu fantasmagorium. Nějaké oběti byly holt potřeba a tak to odnesli Lupin, Tonsková, Fred, Levandule a další. Že zemřeli oba a Teddy tak zůstal bez rodičů, to je druhá věc. Ale jak píšeš, Tonksová si sama vybrala. Taky jí to nemám za zlé, že volila Remuse. Možná jednou, pokud budu mít dítě, získám na tuto věc jiný názor, ale nemyslím si to. Nevím. Každopádně Teddy měl okolo sebe dost milujících lidí, kteří tu pro něj byli, takže měl rozhodně víc štěstí než Harry. A když k tomu přidáme fakt, že Teddyho nepředurčila žádná věštba pro boj s nějakým velmi mocným psychopatem a že se z něj nestal viteál, vlastně mohl být hošan opravdu šťastný za to, co mu osud nadělil! :D OK, možná přeháním, ale jsou skoro dvě ráno, tak mě případně omluvte, až to po mně budete ráno číst :-P Teď už se loučím, cítím se jako mozkomor a postel na mě vysílá své Accio. Dobrou noc vespolek! :-)

2 MIRA MIRA | 18. března 2012 v 2:11 | Reagovat

Mňa to tiež tlačí do postele, ale ak to nenapíšem teraz, tak potom mi to trvá strašne dlho lež sa zapojím do diskusie. :-)
Prečo museli oba Lupinovci zomrieť neviem, ale asi to tak muselo byť. Oni by sa aj tak jeden bez druhého trápili. Bol z nich pekný pár, ktorý sa pekne dopĺňal. Škoda, že si toho veľa spolu neužili, keď sa tak dlho hľadali. Jediné čo ma možno poteší bolo, že i Remus si po rokoch konečne našiel spriaznenú dušu a odvážil sa bojovať so svojím osudom.
Zprvu sa bál zaľúbiť, preto najprv odháňal Tonksovú. Ale tá sa našťastie nedala a tvrdo šla za ich šťastím. Lupin bol vlkodlak a preto si myslel, že tieto gény prenesie na dieťa. Možno svadbu bral ešte ako vo sne. Neuvedomoval si to, ale keď Tonksová otehotnela akosi ho to prebralo zo šťastného snenia a zľakol sa, že gény vlkodlaka prenesie na dieťa. Preto utiekol a najradšej by všetko zrušil.  Nakoniec to ale dobre dopadlo a narodilo sa zdravé dieťatko.
Ja osobne si myslím, že Dora bola vynikajúca mama. Odišla bojovať pretože vedela, že o malého Tedyho bude postarané, ale keby sa Remusovi niečo stalo a ona by tam nebola aby mu mohla pomôcť, tak to by ju možno zničilo. :-(

3 Georgiana Georgiana | 18. března 2012 v 8:47 | Reagovat

Bohužel, padla na mě jarní únava a na můj názor musíte čekat do rána. I když, opět to nebude nic moc, samozřejmě. Nikdy jsem neoplývala obřím literárně-popisným talentem. Ale k tématu. Lupinovi jsou zvláštní pár - který dostal strašně málo prostoru. Ale když se to tak vezme, asi se hledali hodně dlouho. Remus potřeboval někoho, kdo ho konečně dostane z jeho deprese, tedy z toho, že je vlkodlak, což musel být někdo disponující obrovskou duševní silou a hlavně velkým optimismem. Dora zase měla potřebu rozveselovat lidi a zdá se mi, že by nesnesla nějakého dominantního muže (jako příklad, ale pro mě, zdá se mi, že třeba u Lily a Jamese to tak bylo - ale pozor, ne ve zlém, pouze se mi zdá, že Jamesova osobnost byla jednoduše - vůdce party a bral to tak i u rodinných vztahů), potřebovala mít tu svoji volnost. A oba našli v tom druhém, co jemu samotnému chybělo - Remus trochu toho přirozeného optimismu a Dora klid, který v jejím věku opravdu potřebovala. Umřít - no, byli prostě v tom výběru Rowly, možná, že si sepsala seznam všech ne zcela stěžejních postav, které mohly zemřít a pak si vybrala, které zabije, kteří by odpovídali významu katastrofy a které by měli nějaký hezký morální závěr (třeba Teddy, který i když neměl rodiče, měl vesměs hezký život. Proč tam Dora šla, to je nevysvětlené, ale faktem jistě je, že k malému Teddymu neměla obrovské mteřské pouto (liší se to případ od případu a odpovědět, že bych já byla v této situaci matka, která by zůstala doma s dítětem by byla lež. Jediný problém v mém případě je, že bych nešla bojovat za svoji lásku - protože ta naprosto neromanticky začala brát heroin a zmizela, ale asi za lepší budoucnost toho dítěte. Ať s mileneckou -musím to dělit- láskou nebo bez ní. U mě je ověřené, že nedokážu sedět na zadku), Remus byl ten důležitější, ta hmotná osoba, ten u kterého chtěla být, protože realisticky to mohl být jeho poslední den. A o Teddyho bylo postaráno.
Nemyslím si, že by to Dořinu oběť nějak znevažovalo. Pro mě je to stejná hrdinka jako všichni, co obětovali svůj život ve válce. Nevím, ale asi by nás bylo hodně, co bychom šly radši bojovat, protože pohled na to, jak lidé umírají a my jsme defacto schované, by nás ničil. A Doru by to ničilo obzvlášť. U Remuse byla zkrátka přirozená věc, že šel bojovat, přesto byla jeho smrt tragická a strašná. Stejně tak smrt toho zbytku - Colina, Levandule a spousty postav, které čekal nešťastný a nenapsaný konec, ale byli tam. Pro mě nad tou bitvou visí ta spousta nejmenovaných mrtvol. A to je asi všechno, co ze sebe tentokrát vymáčknu. Nějaké krátké, ne? :D

4 Lachim Lachim | 18. března 2012 v 9:56 | Reagovat

Těžko říct, jestli byla u Dory silnější láska k Remusovi nebo Teddymu. Na to tam pro ně zbylo moc málo prostoru. Každopádně si myslím, že ani jeden z nich by se svému dítěti nemohl podívat do očí, kdyby nešel bojovat. Remus v tom jel od dob první války a Dora i přes svou ztřeštěnost byla bystrozor , takže u obou podle mně hrál v rozhodování, jestli jít bojevat nebo ne, i smysl pro povinnost.
Zemřeli jednoduše proto, že se ve válce umírá na obou stranách a smrt nerozlišuje, jestli si to dotyční zaslouží, nebo ne. Pokud by všichni na straně dobra přežili, tak by to byl nesmysl. Je mi líto Freda, Colina i dalších, ale tak to chodí. ;-)

5 Alis Alis | Web | 18. března 2012 v 10:33 | Reagovat

Já bych asi taky neseděla na zadku. A doposud jsem nikdy nebyla natolik zamilovaná, abych se vrhala do boje kvůli mému "Remusovi". :D A jistě měli oba smysl pro povinnost. Já si ale přesto myslím, že Tonksová šla do Bradavic především kvůli Remusovi. Povinnost a snaha zajistit Teddymu hezký život, to jistě sehrálo svou velkou roli. Ale tak nějak jsem měla pocit - hlavně z filmu, když jsem viděla, jak se drží za ruce a jak se na sebe dívají, že Remus byl ten největší důvod. Možná, kdyby bojovali spolu a viděli toho druhého umřít, tak by je to "nakoplo" ještě k větší síle a nakonec by ten druhý neumřel. To si možná taky zasloužili.
Ještě jsem zapomněla zmínit, že Harry se tak nějak "osvobodil" od minulosti svých rodičů, která ho asi vždycky tížila, když Snape a především Remus umřeli. To taky mohl být jeden z důvodů jejich smrti.

6 Margot35 Margot35 | 18. března 2012 v 14:36 | Reagovat

Tak pro mě je tohle docela bolestivé téma. Já jejich smrt obrečela. Beru to prostě tak, že JKR to tak chtěla, větší smysl v tom nevidím.
Co se týče názoru koho měla Nymf radši, tak nesouhlasím s tím, že to byl Remus. Tak to prostě není. Ona milovala Remuse, to je pravda, chtěla stát po jeho boku v boji za lepší svět pro jejich syna a ostatních - to samozřejmě. Zanechala doma Teddyho, protože si byla jistá, že je o něho postaráno, ale každý kdo jde do války chce se vrátit, pud sebezáchovy je silný a i když si říkáte, že můžete zemřít, ve skutečnosti tomu nevěříte dokud nestojíte smrti vstříc. Kdyby každý věřil, že jde do války zemřít, nebylo by tolik "nadšenců" a dobrovolníků - ať už to byla 1. světová nebo 2.světová válka, všichni chtěli v první řadě bojovat za lepší svět, porazit nepřítele. Tak i Tonksová, navíc byla bystrozorka, chtěla u toho být a neopustit manžela a podle mě nepočítala s tím, že se nevrátí ani jeden z nich. Nestála tudíž, před volbou mezi synem a manželem, jestli mi rozumíte (asi jsem to vyjádřila dost zmateně, omlouvám se, ale mám služby a k tomu nemocné děti :-) ), takže nejde o to, koho měla radši.
Každopádně patří oba mezi mé oblíbence a nijak nechci znevažovat jejich oběť. jak psala Alis, Remus se obětoval z lásky a určitě i Nymf a také je pravda, že ve válce umírají nevinní lidé.
No... moc mi to nemyslí, tak prozatím končím, snad jsem se do toho příliš nezamotala :-D

7 Alis Alis | Web | 18. března 2012 v 14:52 | Reagovat

Já doufám, že to nevyznělo tak, že Tonksová chtěla umřít?! O_O Tak jsem to rozhodně nemyslela. Jistě doufala, že se alespoň jeden z nich vrátí. S jejím optimismem možná dokonce byla přesvědčená. Jde jen o to, že podle mě cítila větší potřebu chránit Remuse a být "u toho". Je to těžké. Neříkám, že Teddymu hrozilo bezprostřední nebezpečí, ale jistě by ochranu někoho schopného v životě potřeboval. A tím, že odešla do hradu, tuhle ochranu dost ohrozila. Ale upřímně řečeno, já bych asi šla taky. :-)

8 Lachim Lachim | 18. března 2012 v 16:29 | Reagovat

Ve svých názorech se rozhodně nemůžu opírat o filmy, vyděl jsem celé asi tři a ostatní jen z části. Knížky mě zaujali dalko víc, taže zhlédnutí filmů rozhodně není u mně v plánu. Rozhodně tam šli oba z lásky. Právě to, že myilovali svého sany i svůj protějšek bylo tí hlavním důvodem, který v nich vyvolal pocit zodpovědnosti. Zodpovědnosti za budoucnost, ve které bude jejich syn žít a pocit, že by se mu nemohli, oba dva!, podívat do očí a říct, že měli strach aby nevyrůstal bez nich, tak se schovávali, když ostatní nasazovali krky.

9 Margot35 Margot35 | 18. března 2012 v 16:38 | Reagovat

Ježíš... nemyslela jsem, že tím chceš říct, že Tonksová chtěla umřít :-D. Mě jen vadí ta volba mezi synem a mužem... Určitě to nebrala jako volbu, nevím jestli se vyjadřuju tak, jak bych chtěla :-). Já nevím, u mě jsou děti na prvním místě, ale zároveň mám svůj život a miluju svého muže... Taky bych možná šla, nevím, ale určitě bych nevolila koho mám radši...
Koukám, že se do toho nějak zamotávám O_O . Zkrátka to shrnu, jako pár jsem si je zamilovala, obzvlášť Remuse - i pro jeho těžký osud, že je vlkodlak a já mám pro ně odjakživa slabost - a je pravda, že v originále měli málo prostoru, možná i proto o nich ráda píšu. Prostě mě jejich smrt bolela, tak dlouho na sebe čekali a tak brzy zemřeli.

10 Keiko.kei Keiko.kei | 18. března 2012 v 20:58 | Reagovat

Alis tentokrát s tebou nesouhlasím. Myslím si, že se snažíš změřit nezměřitelné. Podle mě nejde tak snadno porovnávat, čí (nebo která) láska je větší. Každý totiž miluje jinak, po svém a svým zvláštním způsobem, ale neznamená to, že nemiluje dost. A jak píšeš, Rowlingová nám lásku servírovala napříč celou sérií a ve všech podobách.  
Když už jsme u srovnávání Potterových a Lupinových, tak bychom rozhodně neměli zapomenout na Longbotomovy. Vezměme si Nevillovy rodiče, oba bystrozorové, oba členy Fénixova řádu a oba šli bojovat. To přece neznamená, že syna milovali méně. Prostě to byli bojovníci, měli to v krvi. Když to tak vezmete tak James a Lily taky bojovali, taky se aktivně účastnili a schovali se, až když se dozvěděli o věštbě, o tom, že Voldemort jde přímo po jejich dítěti. Nymfadora bojovala v současnosti, bojovala za to, aby porazili Voldemorta, aby zachránila manžela, aby mělo její dítě otce. Bojovala za to, co bylo v danou chvíli v nebezpečí, nebyl čas myslet na budoucnost. Nemohla přece přemýšlet nad tím, co by kdyby – že by její syn zůstal sám. Jak už někdo psal, ona se nerozhodovala Teddy x Lupin – o životě a smrti, kterého z nich si vybere, prostě chtěla mít oba a šla tam, kde byla v tu chvíli potřebná. Pokud jde o Harryho a jeho krevní ochranu, která pramení z oběti jeho matky, takových dětí musí být přece víc. V první i druhé válce se za své děti jistě obětovalo více rodičů a jedna maličkost, která mi vrtá hlavou – proč krucián Harry neviděl testrály už v prvním ročníku?
Pravdou je, že Lupinovi byli spíše okrajové postavy, že o jejich osudech jsme se spíš dozvídali z vyprávění ostatních než z příběhu přímo o nich samotných, proto jsme taky nikdy neslyšeli, co dělal Lupin těch dlouhých deset let, co Harry vyrůstal. Konečně se dostávám k tématu :D proč museli Lupinovi umřít? Moje odpověď je -  nemuseli! Ale válka je taková, že se neptá na důvody a nehledá odůvodnění proto vzít někomu život, řekla bych, že to byla snaha Rowly, vysvětlit, že ne vše má svůj důvod, že některé věci prostě jsou. Po tom šíleném spletenci, proč musel Harry zemřít, proč byl Severus dobrý, po té hromadě komplikovaných plánů…
Musím říct, že nad Lupinovými jsem se tak nějak víc do hloubky zamyslela až teď a hlavu mám plnou teorií, variant a argumentů, jen se mi to nedaří pořádně sepsat. A když už jsem u toho vymýšlení, napadlo mě další možné téma do diskuze (doufám, že to nevadí) – Nechala se Rowlingová inspirovat příběhem 2. světové? Já tam vidím strašně moc podobností…

11 Alis Alis | Web | 18. března 2012 v 22:10 | Reagovat

Rowla se 100% inspirovala 2. sv. válkou!!
Tohle porovnání lásek je věc složitá... Jistě - jsou lásky milenecké, lásky přátelské, lásky k dětem. Když se ale v konečném důsledku postaví různé lásky na váhy, není možné, aby byly misky vah v rovnováze. I když si to člověk neumí přiznat. Třeba můj táta, když jsem byla malá a on si našel přítelkyni, mi pořád vysvětloval, že jsou to neporovnatelné lásky, když jsem žárlila. Ale až jsem byla větší, řekl mi, že by si samozřejmě vždycky vybral mě, že má prostě své děti nejradši (ovšem byla by to dost silná zbraň v rukou desetileté holky, co si myslela, že tatínek je nejlepší chlap na světě, vždycky bude a nikomu ho nikdy nedá!! Nebo alespoň ne nikomu dalšímu - ti, kteří už tu byli, a musela se s nimi dělit, s těmi už nic nenadělá). :D
Já si taky myslím, že spousta lidí by pro svoje dítě (stejně jako Lily) zemřela. Můj táta určitě. A znám většinu rodičů, co by to udělali.
Ale já vycházím především z toho, kdy se Tonksová ptá hlavně na Remuse. Prostě jí v té chvíli šlo o její drahé. To jí nezazlívám. Taky bych neseděla na zadku. Ale z druhé strany nevím... Ona byla velká optimistka. Já bych možná počítala se záložním plánem (jsem tak trochu Zmijozel). Co kdyby Smrtijedi zvítězili? Opravdu bude moje stará matka někde prchat s mým dítětem? Opravdu Tonksové nic nevyčítám. Člověk nemůže vědět, jak co v životě dopadne. V jejím případě to vlastně skončilo "dobře" - zajistila spolu s Remem svému synovi lepší budoucnost. Jenomže to nemohla předem vědět.

12 Georgiana Georgiana | 19. března 2012 v 4:36 | Reagovat

2.světová? Určitě. Jenom ta podobnost Hitlera a Voldemorta, plus jejich SS alias Smrtijedi + průběh celé války, diskriminace mudlů, i když Voldemort je poloviční krve (aneb Hitler a jeho árijská rasa) a ještě spousta dalších věcí.
S tou láskou - nemůžu to porovnat na sobě, já bych ale na zadku určitě neseděla, ale zase bych nevyužila ani jedné z těch dvou možností, které jsou Doře "servírovány". Ani jedna by pro mě totiž nebyla jistá, musel by tam být nějaký plán B (už odmala na táborech, kdy jsme si snažili ukrást plyšového maskota, to tak bylo :D). Nějaký útěk, únik, kdybych viděla, že Smrtijedi vyhrávají a já byla ještě naživu. Rozhodně nemůžu nechat moje dítě doma s prarodiči, kteří (pokud nejsou jako Nevillova babička, očividně i přes pokročilý věk stále skvělá v zaklínadlech), jsou sice zcela vhodní pro výchovu dítěte, ne však útěk před haldou fanatiků v černém (tohle je sem dáno záměrně). Vždyť i Lily nejspíš s dítětem doma chodila na schůzky Řádu a pravděpodobně byla i na nějakých akcích. A kdyby v tu chvíli zemřela, bylo by to stejné, jako s Teddym. A někdo tu zmiňoval Nevillovy rodiče - u nich to přece bylo stejné. A já jsem si jistá, že pokud by Dora přežila, ať s Remem nebo bez něj, válka by zuřila dál a Smrtijedi by napadli její dítě, stoupla by si mezi něj a útočníky, i kdyby to bylo zcela marné... Stejně ale myslím, že na (v téhle situaci to ale není důležité) pomyslných vaháh byla ta její láska k Removi silnější. Už tak nějak zocelená.

13 Aiwendil Aiwendil | 19. března 2012 v 12:22 | Reagovat

Dlouho jsem přemýšlela, co napsat. Odpověď na otázku, proč museli zemřít, nemá podle mě žádné hlubší vysvětlení než to, které už tu bylo zmíněno: válka si nevybírá. Kdyby přežily všechny důležité postavy, asi by ten příběh nebyl tak snadno uvěřitelný.
Co se týče lásky Lupinových, vždycky mi tak trochu připadalo, že Remus byl do manželství tak trochu vtlačen okolím, neměla jsem z něj moc pocit nějakého nadšení, ale asi Tonksovou musel milovat, jinak by se s ní ani přes nátlaky okolí neoženil. Ale jeho postava tam není tak do detailu prokreslená, abychom pochopili, jaký druh lásky k ní cítil. Možná hodně zodpovědnosti - kvůli tomu, že je vlkodlak - chtěl ji chránit před sebou samým, ale to ona odmítala. Nakonec přispěli k Voldemortově pádu. On by pravděpodobně padl i bez jejich pomoci, ale možná by byla situace o něco komplikovanější, kdyby tam nebyli. Je to všechno o náhodě, život, smrt, kouzlo,...
Zaujala mě poznámka Keiko.kei o testrálech. Podle mě to je jedna z drobných chyb autorky. V prvním ročníku jeli na lodích, ve druhém autem, ale ve třetím už tam být mohli. Ale jí ten nápad přišel do hlavy až v pátém, tak to musíme přehlídnout. Možná by se to tehdy dalo napravit, kdyby je Harry viděl a nemluvil o tom s ostatními, protože by to považoval za samozřejmost, ale jasně tam byly popsány "kočáry bez koní". Nemyslím, že by to nějak souviselo s tím, jak Voldemort prolomil ochranu od Lily.

14 Janča Janča | 19. března 2012 v 14:42 | Reagovat

S těmi testrály... Nejsem si úplně jistá, ale Harry si na ten osudný okamžik nepamatoval, ne? Vybavovalo se mu akorát zelené světlo. A tak to možná ani nebral tak, že viděl rodiče umřít - hlavně ze začátku. A nevím, ale s těmi testrály jsem to odjakživa brala tak, že je vidí ten, co zažil smrt a pamatuje si to. U Harryho to bylo tak, že si něco vybavil, ale přesně nic moc, oproti tomu Cedrikovu smrt nešlo zapomenout. Snad chápete, co se snažím říct :-D

15 Aiwendil Aiwendil | 19. března 2012 v 17:15 | Reagovat

To už by smysl dávalo.

16 Georgiana Georgiana | 19. března 2012 v 20:01 | Reagovat

Já nevím, nemyslím, že by měla Rowla takový nepropracovaný deatail, souhlasím s  Jančou - něco ve smyslu co oči nevidí, to srdce nebolí (je totiž podzim a brzo se stmívá - pardon).

17 Betynka Betynka | 24. března 2012 v 20:10 | Reagovat

Dnes se hlásím z úžasných Alp, kde je stále sněhu, jak na Vánoce. Hlásím se sice pozdě, ale přece! :-D
Tak si to zrekapitulujeme: Dora a Lupin jsou takový geniálně předlohový pár. Ona se do něho zamiluje na první pohled, on do ní sice taky, ale nemůže s ní být, neboť má mindráky z toho, že je vlkodlak. Ona je však energická a naprosto neoblomná, a proto jí musí nakonec podlehnout. Z jejich lásky vykvete Teďas, ale on-místo, aby se radoval-dělá si zase starosti... Když tu náhle přijde válka a Dořina bezedná láska k Lupinovi se projeví i zde. Nechá dítě napospas svému osudu (no dobře, u prarodičů. Ale původní verze zní líp :-P  ) a jde do války za svým milovaným manželem-ne! Dora milovala své dítě natolik, že šla do války pro něj. Pro lepší svět, který Teddymu chtěla vytvořit. Kdyby remusovi, čistě teoreticky, ve chvíli rozhodovaní hráblo a do války by nešel. Myslíte, že by nešla ani Dora? Šla, protože jí bylo odmalička vštěpováno, že tetička Bellatrix a všichni její kamarádi jsou fůj (na což koneckonců také později přišla sama :-D ). Maximálně by se na Lupina naštvala, pohádala se s ním, ale do té bitvy by určitě šla i bez něj. Myslím, že tak ji Rowlingová napsala... svéhlavá, pomatená, milující, nepořádná, nešikovná holka, jež to dotáhla až na vrchní bystrozorku. Umřela s náležitou dávkou tragičnosti. Rest In Peace

18 jessey jessey | 27. března 2012 v 17:29 | Reagovat

[17]: Já myslím, že nešla, pokud by doma měla Teddyho. To že její láska k Remusovi byla něco víc, než to co cítila k tomu prckovi chápu, jako je to tady v úvodním článku od Alis- Teddymu byl pouze měsíc, takže si k němu žádný vztah moc nevytvořila a ani úplně nebyla nějaký mateřský typ. Kdyby tam už šla bez Remuse, myslím že kvůli jiným přátelům z Řádu. Asi tak- Bellatrix na ni měla pifku už dlouho, a kdyby šlo "jen" o "vyšší dobro" a ne o to, zachránit konkrétní osoby, nebo jim pomoct, málokdo by šel dobrovolně do bitvy, ve které s nejvyšší pravděpodobností zemře, zvlášť kdyby měl doma někoho, o koho se musí starat. A myslím, že i pro Tonksovou by bylo dítě důležitější než pomsta, i když kdyby zůstal Remus, a ona věděla že se o něj postará...To by ji zase samotnou asi Lupin nepustil, takže tyhle úvahy kdyby Remus něco asi nemají řešení.
Původně ale měla s Teddym zůstat doma ne? Myslím, že pak se prostě bála, a doslova se "splašila" a rozběhla na pomoc Removi...

19 bebrave bebrave | Web | 17. srpna 2015 v 15:20 | Reagovat

Volná pracovní místa praze 7 ???

20 Moony Moony | Web | 6. února 2016 v 11:47 | Reagovat

Remus byl (je) vůbec moje nejoblíbenější postava z celého HP. Oblíbila jsem si ho už při prvním přečtení třetího dílu a když jsem se v Relikviích dostala na tu osudovou stránku, nenáviděla jsem JKR. A vlastně pořád nenávidím. Všechny knížky jsem přečetla už několikrát, ale k poslední jsem se víckrát nevrátila.
Naprosto souhlasím s tím, že vztah Remuse a Tonksové byl v knížkách prostě odsunut na druhou kolej. Jen tak mimochodem, aby se neřeklo, ti dva se milovali. A ve filmech jej podělali prostě na entou. Fandila jsem jim.
V šestém díle jsem si je oblíbila oba a jejich smrt obrečela. Jako by tam nebylo dost jiných kladných postav, které mohli zemřít. Protože ať chceme nebo ne válka si bere oběti na obou stranách. Někde jsem dokonce četla, že chtěla zabít rodiče. No dobře, tak proč ne třeba Weasleyovi nebo Malfoyovi - dobře ti patřili na špatnou stranu, ale komu by to vadilo..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Všechny postavy (kromě mých vlastních) patří J. K. Rowlingové a já na ně nemám žádná práva.
Tyto stránky nebyly vytvořeny za účelem zisku.